Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privť berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Cafť
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
OfficiŽle mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Software » W7 Boot Optie menu
[Windows]  W7 Boot Optie menu

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
frehen Bericht Geplaatst op 09-07-2014 Reageer met quote
Senior lid
Sinds kort start mijn Windows 7 PC op met het Boot Optie Menu. Waarom ie dit is gaan doen is me onduidelijk. Wil gewoon dat ie direct opstart vanaf de eerste hdd (SSD) waarop Windows 7 staat. Komt echter steevast met het bootmenu waarna ik Enter moet geven om werkelijk op te starten..
Iemand een idee hoe ik dat weer normaal krijg. Heb gegoogled maar vind alleen richtlijnen hoe je in dat menu komt bij startup met de F8 of F5 toets.

grtjs
frehen
vosManz Bericht Geplaatst op 12-07-2014 Reageer met quote
Technische man
Is het boot menu van de BIOS of van Windows?

Die van de bios kun je als het goed is ook in de bios uitschakelen.

Die van Windows kun je aanpassen via het configuratiescherm > Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > (tabblad Geavanceerd) > Knop 'Instellingen' onder het kopje 'Opstart- en herstelinstellingen'.
(ik gebruik hier Windows 8.1, dus het kan zijn dat het in Windows 7 net iets anders is)

::: vosManz :::
frehen Bericht Geplaatst op 08-08-2014 Reageer met quote
Senior lid
Ha vosmanz, dank voor je antwoord en sorry voor late reactie.
Of het bios is of windows is me niet helemaal duidelijk.
Vond wel bij die van windows in het pad dat je aangaf dat het vinkje aanstond met lijst weergeven van mogelijkheden. Weet niet of dat eerder aanstond, maar dat heb ik wel uitgezet.
Kan nu nog even niet testen of dat het probleem oplost daar ik een externe hdd aan het testen ben of ik daar nog data af kan halen. Heb daar ook een vraag voor gesteld in het forum bij hardware / hdd data recovery.
Maar ik meld het hier zodra ik het weet.
Nogmaals dank !!

grtjs
frehen
Marijee Bericht Geplaatst op 03-09-2014 Reageer met quote
Nieuw lid
Thanks voor de info Vos!

Art is anything you can get away with
frehen Bericht Geplaatst op 06-09-2014 Reageer met quote
Senior lid
Helaas, heb het probleem nog steeds. Gelukkig is Marijee al geholpen met je antwoord. Ik zal een foto maken van het scherm wat ik bij opstarten krijg.
Kan dit wellicht ook te maken hebben met dat ik SSD Tweaker geÔnstalleerd had staan en dat heb verwijderd ? Een SSD schijf moet je namelijk niet defragmenteren en dus had ik SSD Tweaker geinstalleerd, maar daarmee merkte ik niet dat het sneller werd.

grtjs
frehen
Nieuw onderwerpNieuw antwoord   

Forum » Software » W7 Boot Optie menu