Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Café
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
Officiële mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Hardware » HP Pavilion DV6000 - Vervangen CMOS batterij
HP Pavilion DV6000 - Vervangen CMOS batterij

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
Koen6 Bericht Geplaatst op 14-01-2012 Reageer met quote
Gevorderd lid
Beste lezer,
ik ben op zoek naar een duidelijke, goed te verstaan, video over de vervanging van de CMOS batterij (batterij op moederbord) van een laptop: HP Pavilion DV6000.
De video's die ik vond (op youtube) waren slecht te verstaan(*) en tevens waren de beelden nauwelijks te zien; donker en schokkerig.
*) Mijn Engels is redelijk maar slang Australisch is, in ieder geval voor mij, nauwelijks tot niet te verstaan.

renevanh Bericht Geplaatst op 15-01-2012 Reageer met quote
Beheerder
Het lastigste is het vinden van die batterij, als je dat eenmaal voor elkaar hebt stelt het echt niks voor.
Kijk of je een technische handleiding van je laptop vinden (mbv Google), daarin staan dat soort dingen vaak heel mooi geïllustreerd uitgelegd.

Het vervangen van de batterij is een kwestie van uitwippen (lukt vaak gewoon met de hand) en nieuwe in de socket drukken (met de + en de - aan de goede kant uiteraard, check hoe de oude zit). Daarna ben je wel de BIOS data kwijt, dus datum/tijd even opnieuw instellen en eventuele andere instellingen herstellen.

Keyboard not found, press F1 to continue...
Koen6 Bericht Geplaatst op 15-01-2012 Reageer met quote
Gevorderd lid
Op dit moment is het probleem voor mij dat ik niet weet waar de cmos batterij in de laptop zit.
De instructievideo's laten dat helaas niet goed zien.

Koen6 Bericht Geplaatst op 15-01-2012 Reageer met quote
Gevorderd lid
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00816407&lc=en&cc=us&rule=5141&product=1842155&dlc=en

Voor wie het interesseert: bovenstaande link (kopieren en plakken) geeft een, mijns inziens, begrijpelijke instructie over: hoe een CMOS batterij te vervangen in een HP notebook.

Nieuw onderwerpNieuw antwoord   

Forum » Hardware » HP Pavilion DV6000 - Vervangen CMOS batterij