Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Café
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
Officiële mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Internet & netwerken » foto's mailen vanuit Picasa
foto's mailen vanuit Picasa

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
bedweter Bericht Geplaatst op 05-02-2011 Reageer met quote
Enthousiast lid
het lukt mij niet om vanuit Picasa meerdere foto's tegelijk in een E-mail bericht te plaatsen en verzenden. Het gaat mij erom dat ik uit verschillende foto-mappen foto's selecteer die ik samen in mijn E-mail bericht wil plaatsen. Het lukt wel 1 foto in mijn bericht te plaatsen maar als ik dan terug ga naar Picasa, een map selecteer voor een andere foto en die kies voor mijn E-mail bericht komt die niet met de andere geselecteerde foto's in mij mailbericht te staan.
Ik hoop het een beetje duidelijk uitgelegd te hebben.
Bedweter

De Hulk Bericht Geplaatst op 05-02-2011 Reageer met quote
Gevorderd lid
Ik kijk daar niet zo vreemd van op. Weet niet wat de oorzaak is. Het is mij de laatste tijd wel duidelijk dat Microsoft (Windows Live Mail) en vermoedelijk Picasa dit liever niet meer op die manier willen doen.

De bedoeling van MS is dat je de foto's gaat uploaden en dan gaat delen met vrienden en bekenden en Microsoft kan dan natuurlijk zelf ook de foto's inzien.

renevanh Bericht Geplaatst op 06-02-2011 Reageer met quote
Beheerder
De Hulk schreef:

De bedoeling van MS is dat je de foto's gaat uploaden en dan gaat delen met vrienden en bekenden en Microsoft kan dan natuurlijk zelf ook de foto's inzien.

Bron? Link?
Aan dit soort paranoïde, speculatieve en onjuiste informatie heeft niemand iets. Er zijn tachtigduizend manieren om digitale foto's van A naar B te krijgen, dan gaat MS echt niet opzettelijk blokkeren dat meerdere foto's vanuit Picasa de mail in proppen niet kan.

@Bedweter: Sowieso is het handiger om de foto's als bijlage bij de mail te voegen in plaats van direct in de mail te plakken/plaatsen. Veel mailclients blokkeren de afbeeldingen dan ook in eerste instantie (veiligheid, virusje in afbeelding is eitje).

Ook is mailen van foto's een tikkie omslachtig als de foto's al in Picasa staan en dus online te bereiken zijn.
Nodig de mensen die de foto's mogen zien uit voor het betreffende album, dat is een heel stuk eenvoudiger en sneller.

Keyboard not found, press F1 to continue...
De Hulk Bericht Geplaatst op 06-02-2011 Reageer met quote
Gevorderd lid
Quote:
Bron? Link?
Aan dit soort paranoïde, speculatieve en onjuiste informatie heeft niemand iets. Er zijn tachtigduizend manieren om digitale foto's van A naar B te krijgen, dan gaat MS echt niet opzettelijk blokkeren dat meerdere foto's vanuit Picasa de mail in proppen niet kan.

Het is duidelijk dat jij niet de berichten op meerdere fora leest want daar is het duidelijk dat mensen meermalen met deze materie in aanraking komen. In XP (Outlook Express) was het geen enkele moeite en probleem om grote aantallen foto's van wat voor grootte dan ook naar iemand te versturen. Toen ik over ging naar W7 Windows Live Mail had ik direct gedonder en werden de foto's zonder mijn toestemming en medeweten geüpload naar een zekere SkyDrive of zoiets. Wat een brutaliteit om dat zomaar te doen.

Ik ben zeker niet de enigste want hoe kan ik dan deelnemen aan discussies over dit onderwerp en vragen op meerdere fora tegenkomen die ook niet meer foto's op een zeer aangename en gemakkelijke manier kunnen verzenden ook al zijn de instellingen volgens hun allemaal juist.

Wellicht heb je dan gelijk dat deze mensen dergelijke zaken verzinnen en leugenaars zijn.

renevanh Bericht Geplaatst op 06-02-2011 Reageer met quote
Beheerder
Zonder toestemming en medeweten naar SkyDrive lijkt me enorm sterk.
Dat heb je zonder twijfel geactiveerd.

SkyDrive is een clouddienst van MS die je eenvoudig aan je Hotmail of Windows Live Mail kan koppelen. Alleen personen die jij toestemming geeft of een direct link stuurt kunnen daar bij.

SkyDrive is niet veel anders dan Picasa, Google Docs of DropBox, alleen van een andere softwareboer.

Dergelijke diensten hebben een nut: beperking van internetverkeer.
Als jij je mail met 6 foto's, samen goed voor een pakweg 10MB, naar 6 mensen stuurt, dan ben jij 6x 10MB aan het versturen naar de mailserver.
Upload jij het 1x naar SkyDrive of een gelijksoortige clouddienst, dan stuur jij 10MB. Dat scheelt 50MB voor dat ene mailtje met foto's.

Stel dat 200.000 mensen ééns per dag zo'n mail versturen, dan zit je al aan een reductie van 10.000.000MB = 10GB op één dag. Dat is een boel netwerkverkeer. In werkelijkheid zijn dat veel meer mensen.

Je kan dit 1 op 1 vergelijken met het verschil tussen unicast en multicast. Minder bytes op het net, minder netwerkload, meer snelheid.
Bijkomend voordeel: je kan overal ter wereld met jouw persoonlijke login die foto's openen.

De keuze om van deze clouddiensten gebruik te maken is uiteraard aan jezelf, maar zowel technisch als praktisch heeft het voordelen.

Keyboard not found, press F1 to continue...
Nieuw onderwerpNieuw antwoord   

Forum » Internet & netwerken » foto's mailen vanuit Picasa