Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Café
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
Officiële mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Hardware » Wat is dit? (Foto's)
Wat is dit? (Foto's)

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
Krisje Bericht Geplaatst op 23-12-2010 Reageer met quote
Nieuw lid
Groet aan allen,

In één van mijn computers zit een Geforce 6600GT (AGP) van Club3D, lang geleden ooit gekocht. Na vijf maanden...begaf de kleine ventilator het.
De winkel waar ik de Geforce kocht behandelde me als vuil en deed drie (3) maanden lang letterlijk niks... (die zien me _nooit_ meer terug), dus herstelde ik de kaart zelf maar met een "VF700" van Zalman.

(Een paar foto's hiervan voor wie nieuwsgierig is: http://www.geforce6600gt.moonfruit.com/)

Alles draait al verschillende jaartjes zonder (veel) problemen, alleen krijg ik af en toe het volgende beeld op mijn monitor (een paar foto's op Photobucket):

http://s939.photobucket.com/albums/ad233/Ibizaner/Monitor-issue/

Elke 2-3 maanden of zo krijg ik eens een raar beeld op het scherm. Een reset lost niks op, ik moet de PC volledig uitzetten met de ON/OFF-knop en terug aanzetten, waarna alles er weer normaal uitziet. Het gebeurt van zodra ik de PC aanzet: het is dus geen driverprobleem.

Dit is al een paar jaar aan de gang, altijd zonder verdere problemen. De voorbije week is het 2 keer gebeurd (wat uitzonderlijk veel is), dus neem ik eindelijk 'ns de tijd om te vragen of iemand weet wat de reden zou kunnen zijn.

Heeft iemand enig idee?

Registered Linux user #495429
renevanh Bericht Geplaatst op 23-12-2010 Reageer met quote
Beheerder
Al een andere monitor geprobeerd?
Die van mij doet ook wel eens vervelend. Dan denk je dat het de grafische kaart is, maar dan is de monitor gewoon misselijk :P

Tjsa, en anders is je grafische kaart misschien toch uiteindelijk aan het overlijden. De steeds terugkerende koud/warm/koud/warm opeenvolging zorgt gewoon voor snellere slijtage dan een constante temperatuur, maar in het geval van grafische kaarten doe je daar erg weinig aan.

Keyboard not found, press F1 to continue...
Krisje Bericht Geplaatst op 23-12-2010 Reageer met quote
Nieuw lid
Het gebeurt zowel met mijn oude CRT-monitor als met mijn "nieuwe" LCD.

Wellicht is het inderdaad gewoon sleet (maar hoelang duurt het voordat iets helemaal "versleten" is? :) )

Registered Linux user #495429
renevanh Bericht Geplaatst op 23-12-2010 Reageer met quote
Beheerder
Dat kan maanden duren, dat kan ook in een uurtje voor elkaar zijn.
Is niks nuttigs over te zeggen.

Keyboard not found, press F1 to continue...
SouLLeSS Bericht Geplaatst op 24-12-2010 Reageer met quote
Senior lid
lijkt mij ook gevalletje doodgaande videokaart. Ik mag *gelukkig* spreken van geen eigen ervaring op dat gebied maar ik heb wel bij vrienden gezien die dat hadden.

Image
http://tweakers.net/gallery/179419/sys
Nieuw onderwerpNieuw antwoord   

Forum » Hardware » Wat is dit? (Foto's)