Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Café
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
Officiële mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Scripten & programmeren » Klantnummering
[PHP]  Klantnummering

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
Tyreas Bericht Geplaatst op 24-08-2010 Reageer met quote
PR Medewerker
Hallo allemaal,

Na jaren inactiviteit ben ik weer eens terug op dit forum met een vraagje over PHP / MySQL. Het probleem is als volgt:

Ik ben bezig met het opzetten van een klantenbestand met behulp van PHP + MySQL en nu wil ik dat elke klant een uniek nummer krijgt. Dat is niet zo'n probleem want dat kan ik gewoon aangeven in de MySQL database als auto_increment. Maar nu wil ik dat het nummer niet begint met 1, maar met 000001. Is dat mogelijk of moet ik dan iets in PHP aanmaken waardoor het op die manier wordt weergegeven?

Ik hoor wel van jullie!

Groeten,

Rob

Wie zonder inspanning omhoog wil komen moet liftboy worden in een fabriek van zelfrijzend bakmeel.
vosManz Bericht Geplaatst op 25-08-2010 Reageer met quote
Technische man
Hoi Rob,

Dat kan niet in mysql. Mysql haalt van een integer altijd de 0'en vooraan eraf. Als je het echt zo in de database wilt hebben zul je het dus als een string op moeten slaan, maar dan ben je je auto_increment functie kwijt. Dus dat lijkt me ook niet handig.

Als je het klantnummer enkel zo wilt weergeven kun je dat eenvoudig doen. Uit mijn hoofd zou het zo iets moeten zijn denk ik:
Code:
echo printf( "%06d", $klantNr );

Waarbij $klantNr het klantnummer is dat je uit de database haalt. Zie http://nl.php.net/printf

::: vosManz :::
Tyreas Bericht Geplaatst op 27-08-2010 Reageer met quote
PR Medewerker
Bedankt voor je antwoord, ik ga eens kijken of het me lukt het op die manier voor elkaar te krijgen!

Grt,

Rob

Wie zonder inspanning omhoog wil komen moet liftboy worden in een fabriek van zelfrijzend bakmeel.
Nieuw onderwerpNieuw antwoord   

Forum » Scripten & programmeren » Klantnummering