Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privť berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Cafť
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
OfficiŽle mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Digitale fotografie & video » Keuze toestel
Keuze toestel

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
Fatal Mind Bericht Geplaatst op 22-02-2010 Reageer met quote
Moderator
Tis heel simpel, ga van de zomer naar Japan, en wil vast een toestel kopen, budget: 200 euro ongeveer.

Heb zelf gevonden:
De Sony DSC-H20
http://www.kieskeurig.nl/digitale_camera/sony/dsc-h20/315501/
Goedkoop bij: '' Koopjes kampioen '' a 195€

+Veel megapixels
+Grote '' groothoek ''

- Weinig telebereik
- Dure geheugenkaartjes, typisch Sony

De Casio Exilim EX-FH20
http://www.kieskeurig.nl/digitale_camera/casio/exilim_ex-fh20/237073/
Goedkoop bij: '' Cameranu.nl '' a 219€

+ Telebereik is groter
+ Goedkopere geheugenkaartjes

- Minder Megapixels
- Lagere Resolutie

Ik snap, megapixels is niet alles, zelfde voor de resolutie, maar op deze manier is de keus erg moeilijk te maken. Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de iets duurdere Casio, maar toch, misschien zijn er alternatieven welke ik niet gezien heb. Enlighten me.

Budget is zo'n 200 euro, eventueel los aan te schaffen, extra geheugenkaart, tasje extra accupack.

Image
SouLLeSS Bericht Geplaatst op 22-02-2010 Reageer met quote
Senior lid
Je pakt gelijk de meest irrelevante punten van een camera eruit als pluspunten maar je ziet ook gelukkig in dat MP niet zoveel zegt ;) :
megapixels zegt vrij weinig, veel is nooit heel erg maar beter is een goede lens die past bij wat je wil gaan doen met je camera. Ik neem aan dat je lekker vakantiekiekjes wil nemen van 2m tot oneindig (praktisch dan) dan heb je het meeste aan een camera met een goede allround lens.
Zoom is verder alleen te doen als je je camera op een statief of iets anders onbewegelijks kan neerzetten. Een klein stukje wil wel maar de max zoom vanuit je hand = vrijwel altijd drama of je moet perse dat shot willen maken omdat je iets unieks ziet.
Ook is eventueel een goede flits op je camera handig.

Voor zover ik kan zien of weet zijn dit wel prima cameraatjes voor wat ik denk dat je ermee wil doen. Omdat de casio maar 1 mp minder heeft en 2x zo grote zoom, zou ik iets eerder geneigd zijn die te kiezen maar je moet wel bedenken hoe vaak je die zoom zal gebruiken.
Ga je vooral dichtbij fotograferen dan is de sony toch wel beter met een groothoek lens.

Image
http://tweakers.net/gallery/179419/sys
renevanh Bericht Geplaatst op 22-02-2010 Reageer met quote
Beheerder
Ik weet niet heel veel van camera's, maar volgens mij zijn deze twee toestellen lastig met elkaar te vergelijken.

De Casio heeft een hele brede range voor de sluitertijd, een stuk meer optische zoom en kan tot 40 beelden per seconden fotograferen (handig voor bewegende objecten), maar is 2x zo zwaar als de Sony, slechts een maximale ISO van 1600 (tegen 3200 bij de Sony), geen groothoek en werkt op batterijen ipv een accu.

Als je het mij vraagt zou ik zeggen dat de Sony een geavanceerde variant voor de vakantiefotograaf is, waar de Casio een instapmodel voor een professionele (of semi-professionele) fotograaf of hobbyist is die veel met bewegende objecten doet (sport, vogels, vliegtuigen).

Je keuze zal dus vooral moeten afhangen van wat je met de camera wilt gaan doen.

Keyboard not found, press F1 to continue...
Fatal Mind Bericht Geplaatst op 23-02-2010 Reageer met quote
Moderator
SouLLeSS schreef:
Je pakt gelijk de meest irrelevante punten van een camera eruit als pluspunten maar je ziet ook gelukkig in dat MP niet zoveel zegt ;) :
megapixels zegt vrij weinig, veel is nooit heel erg maar beter is een goede lens die past bij wat je wil gaan doen met je camera. Ik neem aan dat je lekker vakantiekiekjes wil nemen van 2m tot oneindig (praktisch dan) dan heb je het meeste aan een camera met een goede allround lens.
Zoom is verder alleen te doen als je je camera op een statief of iets anders onbewegelijks kan neerzetten. Een klein stukje wil wel maar de max zoom vanuit je hand = vrijwel altijd drama of je moet perse dat shot willen maken omdat je iets unieks ziet.
Ook is eventueel een goede flits op je camera handig.

Voor zover ik kan zien of weet zijn dit wel prima cameraatjes voor wat ik denk dat je ermee wil doen. Omdat de casio maar 1 mp minder heeft en 2x zo grote zoom, zou ik iets eerder geneigd zijn die te kiezen maar je moet wel bedenken hoe vaak je die zoom zal gebruiken.
Ga je vooral dichtbij fotograferen dan is de sony toch wel beter met een groothoek lens.

Ja, dat is dus ook de kwestie waar ik tegen aan liep, dichtbij of ver weg, ik verwacht eigelijk foto's op afstand te moeten maken, waardoor de casio beter zou zijn. Foto's voor dichtbij zal ik niet erg veel maken denk ik.

Gewicht:
Tja, 250 voor de sony vs bijna 500 voor de casio, heel belangrijk vind ik het niet aangezien ik toch niet uren achter een met dat ding in me handen sta, heb tenslotte ook een tasje waar die netjes in kan. Zou meer gewicht ook niet betekenen dat het wat steviger is ? wel zo handig.

Accu / batterij:
Tja, Sony accu vs casio batterijen, nu ik er over denk komen batterijen mij wel beter uit aangezien ik voor bepaalde andere hobby's 24 x 2700mA heb liggen, deze gaan dus lange tijd mee + ik heb er een hoop. Dit is uiteraard alleen relevant als er AA batterijen in gaan, waar ik al weer m'n twijfels over heb, andere kant is batterijen kan ik goedkoop aankomen.

Lastig, lastig lastig.

Image
Fatal Mind Bericht Geplaatst op 23-02-2010 Reageer met quote
Moderator
'k heb maar besloten om morgen eens naar een camera zaak te gaan, en de zaak voor te leggen, kijken wat hun mij voor keuzes kunnen bieden.

Image
Mr_JoJo Bericht Geplaatst op 24-02-2010 Reageer met quote
Genie
kijk ook eens op deze site:

http://www.dpreview.com/

Vergoofin der flicke stoobin mit der brk-brk
yubetcha!
Image
Fatal Mind Bericht Geplaatst op 24-02-2010 Reageer met quote
Moderator
Bedankt voor jullie antwoorden, ben naar de shop geweest, en ben uiteindelijk terug gekomen met een Samsung WB500,

Doet in principe wat ik wil, heeft voor z'n formaat een nette zoom, accu gebruik, en het is compact, na enige bedenktijd is eruit gekomen dat dat toch wel een erg goed punt is om vanuit te gaan. Dit ding past mooi in de broekzak en de resultaten zijn ook netjes.

Image
Nieuw onderwerpNieuw antwoord   

Forum » Digitale fotografie & video » Keuze toestel