Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Café
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
Officiële mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Multimedia » VLC player beter dan mediaplayer 11?
VLC player beter dan mediaplayer 11?

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
bedweter Bericht Geplaatst op 30-03-2009 Reageer met quote
Enthousiast lid
Ergens op het forum las ik dat VLC player vrijwel alle bestandstypen kan afspelen. Is de VLC-player gratis te downloaden? Moet ik dan eerst mijn windows media-player 11 verwijderen? Ik hoorde dat die standaard op mijn windows XP zit en niet te verwijderen is. Of kan ik die gewoon laten zitten en de VLC downloaden?
Veel vragen maar dankbaar voor èèn antwoord.
groet,
bedweter

vosManz Bericht Geplaatst op 30-03-2009 Reageer met quote
Technische man
Dat VLC standaard meer bestanden af kan spelen dan een standaard Windows Media Player is volgens mij waar, de reden hiervan is dat er in VLC standaard meer codecs zitten. Codecs zorgen ervoor dat het beeld of geluid afgespeeld kan worden.

Als je een codecs op je computer installeerd, zal ook Windows Media Player de bestanden die daarbij horen kunnen afspelen. Er zijn verschillende programma's te downloaden die een aantal codecs tegelijk installeren. Daarmee kun je vrijwel alle bestanden gewoon met Windows Media Player afspelen. Voorbeelden zijn 'Ace codecs pack' en 'k-lite codec pack'.

Persoonlijk vindt ik dat VLC niet beter is dan Windows Media Player. Ik vindt VLC niet fijn werken, en hoewel deze dan standaard meer bestanden af kan spelen is dat natuurlijk wel een belangrijk punt.

Als je VLC wil proberen kun je deze gewoon installeren. Je hoeft hiervoor Windows Media Player niet te verwijderen.

::: vosManz :::
renevanh Bericht Geplaatst op 31-03-2009 Reageer met quote
Beheerder
http://www.videolan.org/vlc/

Gewoon proberen.
Ook met codecpack zijn er nog steeds best wat codecs waar WMP niet meer overweg kan. Je kan natuurlijk codecs blijven zoeken en installeren... maar VLC kan het bijna altijd wel.

Het enige waar ik soms met VLC tegenaan loop zijn DVD's. Soms gaat dat niet goed met de hoofdstukken.
Gelukkig hebben we daar dan weer andere software voor, WinDVD bijvoorbeeld ;)

Keyboard not found, press F1 to continue...
SouLLeSS Bericht Geplaatst op 31-03-2009 Reageer met quote
Senior lid
dvd's heb ik dan ook powerdvd voor :) werkt vrijwel altijd goed met dvd of hoger.

Het voordeel van vlc is dat die gewoon vrijwel altijd de boel draait. soms werkt het niet maar wmp het ook niet kan dan. De controls zijn ook simpel en het heeft geen ingewikkelde tabbladen om nutteloze informatie te geven enz. Als er iets is dat bij mij als eerste de eeuwige bitvelden in wordt gestuurd dan is het wel mediaplayer. Ding heeft nog nooit lekker gewerkt bij mij.
Verder is de wmp classic ook heerlijk om je avi af te spelen. klein, simpel en doeltreffend :)

Image
http://tweakers.net/gallery/179419/sys
bedweter Bericht Geplaatst op 31-03-2009 Reageer met quote
Enthousiast lid
Hoi Vosmanz,
Dank voor je reaktie. Ik heb de VLC-player gedownload. maar als ik iets wil afspelen(b.v. filmpje) gaat dat automatisch via de windows mediaspeler.
De VLC staat in lokaal station C/ program Files.(video lan) Wat mij verbaasde dat er geen set up (snelkoppeling) op mijn buroblad kwam te staan waarmee je normaal gesproken het programma in werking zet.
Zie ik iets over het hoofd?
Er werd ook gemeld dat je codecs kan downloaden om de W.M.P meer mogelijkheden te geven. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
dank en groet, bedweter

renevanh Bericht Geplaatst op 31-03-2009 Reageer met quote
Beheerder
Voor codecs kun je het beste een codecpack downloaden. Dat is doorgaans een installer die volautomatisch de boel installeert.
www.codecpack.nl voor het K-lite mega codec pack.

Om een bestand af te spelen met VLC klik je met rechts -> Openen met.
Als het goed is staat VLC (aka VideoLAN) in het lijstje, zo niet dan even met de browse knop de .exe opzoeken. (C:\program files\videolan)
Onderin kun je eventueel aanvinken om dit type bestand altijd met VLC te openen.
Heb je dit eenmaal gedaan, dan vind je VLC in het snelmenu onder 'Openen met'. Heb je ingesteld om altijd met VLC te openen, dan gebeurd dat ook.

Tenslotte kun je VLC ook vinden via Start -> Alle programma's -> Videolan

bedweter Bericht Geplaatst op 01-04-2009 Reageer met quote
Enthousiast lid
Ik ben heerlijk aan het klungelen maar het lukt niet en snappen doe ik het al helemaal niet. :(
Ik heb k-lite codec pack geinstalleerd en als ik nu een bestand afspeel doet ie dat onder WMP- classic, terwijl ik normaal van WMP 11 gebruik maak. Hoe kan dat nou? Valt ie nou automatisch terug op een vorige versie? Als ik k-lite codec pack er weer uitgooi krijg ik WMP 11 weer maar wordt aangegeven dat er een fout is opgetreden en speelt ie helemaal niet af.
Verder lukt het me niet om het onderdeel te vinden om de VLC af te spelen. Met de rechter muiknop wordt geen keus aangegeven waarmee ik kan openen. Via startmenu kom ik wel bij Videolan evenals onder C/program files/videolan maar hoe nu verder om aan te vinken "altijd met VLC afspelen"... je geeft iets aan met EX. Leg het nog eens uit s.v.p
Sorry, het zal mijn leeftijd wel zijn....
dank en groet, bedweter

renevanh Bericht Geplaatst op 01-04-2009 Reageer met quote
Beheerder
Rechtsklikken op je bestand in kwestie -> openen met -> programma kiezen
Onderin de knop 'bladeren' klikken, dan C:\program files\videolan\VLC\vlc.exe selecteren en OK klikken.
De optie "dit type bestand altijd met dit programma openen" aanvinken, opletten dat VLC inderdaad geselecteerd staat en OK klikken.

Wat betreft media player classic: deze komt met het K-lite codec pack mee. Tijdens de setup kun je aanvinken wat je wel en niet wilt installeren en welke programma's je met welke extensies wilt associëren (welke extensies, bijvoorbeeld. avi, .mpg, enz je standaard met welk programma wilt openen).

Gast Bericht Geplaatst op 05-09-2010 Reageer met quote

VLC mediaspeler is een zeer draagbare multimediaspeler voor verschillende audio en videoformaten evenals DVD'S, VCDs en verschillend stromenprotocollen zonder uiterlijke codec of programma.
renevanh | Misleidende links tbv reclame worden niet gewaardeerd!

Nieuw onderwerpNieuw antwoord   

Forum » Multimedia » VLC player beter dan mediaplayer 11?