Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privť berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Cafť
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
OfficiŽle mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Games » Far Cry 2
[PC]  Far Cry 2
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
SouLLeSS Bericht Geplaatst op 03-11-2008 Reageer met quote
Senior lid
INTRODUCTION
Far Cry 2, the next-generation first-person shooter from Ubisoft, will take you deep into the most beautiful but also most hostile environments in the world: Africa! More than just a visual and technological achievement, Far Cry 2, the true sequel to the award-winning PC game, will provide you with an unprecedented gaming experience.

Caught between two rival factions in war-torn Africa, you are sent to take out "The Jackal", a mysterious character who has rekindled the conflict between the warlords, jeopardizing thousands of lives. In order to fulfil your mission you will have to play the factions against each other, identify and exploit your their weaknesses, and neutralise their superior numbers and firepower with surprise, subversion, cunning and, of course, brute force. (official introduction)

Far cry2
Het vervolg op het succesvolle spel far cry. Verbeterde(lees 99% veranderde) cryengine, nu omgedoopt tot dunia engine laat ons in de harde medogenloze wereld van afrika rondreizen in een sandbox enviroment. Je kan overal heen mits je erheen KAN, sommige bergen zijn te steil en onbereikbaar zonder iets om mee te vliegen.
Met een systeem van dag en nachtcyclus en weersinvloeden zijn de beelden enorm mooi om te zien.

Als huurling begin je na een (vrij lange) intro met malaria onder de leden aan de eerste tutorial missies. hiermee leer je om te gaan in de wereld van far cry 2.

De twee partijen de APR en UFLL die elkaar met hand en tand bevechten, kunnen je vragen een opdracht voor ze uit te voeren. je bent vrij in de keuzes hoe en wat en OF je het wel wil doen.

ook heb je een buddy die je soms uit de shit helpt als je het zwaar te verduren krijgt.

Wapens zijn beschikbaar via gedode vijanden (afdankertjes die bij jou snel vastlopen en er smerig uitzien) of via een wapenhandelaar(goede nieuwe goedwerkende wapens waar je ook gelijk tegen meerprijs upgrades kan toevoegen voor verbetering van levensduur, aim enz.)

de mogelijkheden zijn enorm en het speelt erg goed ook voor mensen met een minder goede pc. mijn pc trekt het alleen niet met alles op ultra/high en 4x aa of hoger, dan wordt het een diavoorstelling.
maar met 2x aa in dx9 ziet het er al op kwijlbakjesniveau uit dus daar zal het probleem niet liggen.
nu maar screenies!
Image
Image

Laatst aangepast door SouLLeSS op 03-11-2008, in totaal 1 keer bewerkt

Image
http://tweakers.net/gallery/179419/sys
Fatal Mind Bericht Geplaatst op 03-11-2008 Reageer met quote
Moderator
Hulde, weer zo'n mooie topic :D

Heb het spel zelf ook verkregen, zit op ongeveer 50% maar ben eventjes gestopt met spelen.

Mijn plus punten:
Zeer mooie game,
Mooi uitgewerkt,
Relatief licht spel.

Nadelen:
Wapens jammen veel te snel, ( mij vertel je niet dat je roest in 1 dag een wapen kan laten slopen )
het wordt eentonig, ik zit in 2e map en ik kan geen 100 meter rijden met een voertuig voordat ik weer verrot geschoten wordt door irriterende afrikaantjes met rpg's.
Ook de missies worden eentonig op den duur.

Voor de rest, erg mooie en goed uitgedachte game.

Image
renevanh Bericht Geplaatst op 03-11-2008 Reageer met quote
Beheerder
Haal dan een wapen en moord checkpoints uit met de turret op je jeep... erg effectief :P

Het grote nadeel vind ik ook dat je steeds weer die checkpoints tegenkomt. Zit op 12% maar ben het al een week helemaal zat.

@Soulless: Afbeeldingen even door editor halen en resizen... zijn tikkie groot.

Keyboard not found, press F1 to continue...
Moderator
Heb iets van 20 wapens gekocht, da's het probleem niet, maar vervolgens moet je stukkie zwemmen ofzo, en dan na halve dag is het ding verrot geroest, vind ik apart,

Idd ook die checkpoints worden nogal eentonig.

Image
SouLLeSS Bericht Geplaatst op 03-11-2008 Reageer met quote
Senior lid
mjah dat ben ik wel met je eens, en ze zijn er ook altijd, je kan er vrijwel niet omheen door die takkebomen. Ik heb het nog niet echt heel erg lang gespeeld maar goed het kan ook niet reallife zijn met verroesten enzo. normaal gaat zo'n ak47 een mensenleven mee :P

Image
renevanh Bericht Geplaatst op 03-11-2008 Reageer met quote
Beheerder
'Normaal' misschien wel, maar ook in een gigantisch warm en vochtig klimaat?

Overigens: wapens die je vind jammen heel snel, wapens die je bij de 'arms dealer' haalt gaan behoorlijk lang mee.

Keyboard not found, press F1 to continue...
Moderator
Vind ik ook onrealistisch snel dat het roest, maar dan nog, roest is het probleem niet, jammed ie te veel pak ik in me safehouse gewoon een vervanging, het grootste heikelpunt voor mij is die constante rondrijdende autotjes met machine geweren en de guard posts.

Image
Matel Bericht Geplaatst op 04-11-2008 Reageer met quote
Beheerder
Fatal Mind schreef:
Vind ik ook onrealistisch snel dat het roest, maar dan nog, roest is het probleem niet, jammed ie te veel pak ik in me safehouse gewoon een vervanging, het grootste heikelpunt voor mij is die constante rondrijdende autotjes met machine geweren en de guard posts.

Ja, dat vind ik ook het grootste minpunt. Bij die checkpoints blijven maar mannetjes spawnen als je er even later weer langskomt. Ook een minpunt is dat bepaalde handelingen teveel tijd kosten:

1. Je hebt een map in je hand, stapt een auto in en moet wederom je map erbij pakken.
2. Jezelf healen terwijl je achter de gunturret op je auto staat. Dan moet je eerst blijkbaar eerst van de auto af om daarna met een tang de kogel eruit te trekken (want dat afstappen kost ook veel tijd). Daarna moet je je spuit nog pakken en daarna je wapen. Tegen die tijd heb je alweer een 2e spuit nodig...

Ook zien ze je veel te snel, zelfs wanneer jij ze niet kan zien op 500 meter afstand... Daarnaast willen vijanden soms spontaan spawnen pal naast of achter je.

Maar goed, het spel heeft ook zijn goede kanten natuurlijk. Vooral grafisch ziet het er zeer gelikt uit allemaal. Jammer dat je huisjes en hekjes niet kunt laten instorten zoals in Crysis. Beetje raar als zo'n gammel houten hekje blijft staan als je er tegenaan rijdt met je Jeep.

Geduld is een schone zaak...maar je moet er wel de tijd voor hebben
Leuker kunnen we het niet maken...
SouLLeSS Bericht Geplaatst op 05-11-2008 Reageer met quote
Senior lid
de mogelijkheden die crysis zo goed maken hebben ze eruit gegooid en de mogelijkheden van farcry2 zitten niet in crysis. :( de combinatie brengt de ultieme fps aardig in kaart volgens mij.

Het respawnen is idd wel irritant maar ook nodig want ik vind het wel redelijk laag in actie, je rijdt vet veel rond, en door die checkpoints waar eigenlijk geen meerwaarde in zit, ze kunnen die veel beter af en toe een groepje mensen daar neerzetten. zo weet je nooit wat je kan verwachten ipv dat je standaard aan komt rijden 50 meter voor het point je in volle vaart achter de mg zet en die paupers afragt. hoewel leuk gaat dit toch op een gegeven moment irriteren en vervelen.

Image
Matel Bericht Geplaatst op 07-11-2008 Reageer met quote
Beheerder
Ik krijg trouwens ook bij het opstarten de melding dat service pack 1 sterk aangeraden is voor FarCry2... Maar ik heb Vista met service pack 1 :?

De game loopt wel erg soepel. Ik heb even het aantal FPS in de gaten gehouden. Kom tot nu toe nergens onder de 37FPS. Gemiddelde is zo'n 55-60FPS gok ik in DirectX10. Grafisch is het verschil tussen DirectX9 en 10 erg klein. DirectX 9 geeft wel iets betere performance.

compgeni Bericht Geplaatst op 07-11-2008 Reageer met quote
Beheerder
ik heb crysis.. moet ik deze game kopen..? vind jullie niet heel enthousiast :o
Fatal Mind Bericht Geplaatst op 07-11-2008 Reageer met quote
Moderator
Begrijp ons / mij niet verkeerd, tis een zeer goeie game, maar persoonlijk raak ik snel verveeld aan dit soort games, iedere keer dezelfde checkpoint uitroeien wordt gewoon boring.

Crysis daarintegen heb ik iets van 5x uitgespeeld,

Image
SouLLeSS Bericht Geplaatst op 08-11-2008 Reageer met quote
Senior lid
Matel schreef:
Ik krijg trouwens ook bij het opstarten de melding dat service pack 1 sterk aangeraden is voor FarCry2... Maar ik heb Vista met service pack 1 :?

De game loopt wel erg soepel. Ik heb even het aantal FPS in de gaten gehouden. Kom tot nu toe nergens onder de 37FPS. Gemiddelde is zo'n 55-60FPS gok ik in DirectX10. Grafisch is het verschil tussen DirectX9 en 10 erg klein. DirectX 9 geeft wel iets betere performance.
wat draai je en waarmee? op 1024x768 lukt mij full spec vast ook nog wel maar 1680 x 1050 wordt een ander verhaal zoals gezegd.

Image
Matel Bericht Geplaatst op 08-11-2008 Reageer met quote
Beheerder
SouLLeSS schreef:
Matel schreef:

wat draai je en waarmee? op 1024x768 lukt mij full spec vast ook nog wel maar 1680 x 1050 wordt een ander verhaal zoals gezegd.

Ik heb een core2duo E8400 @ 3,6Ghz, een 8800GTS 512 (ook overgeklokt) en 4GB ram onder Vista 64bit. Resolutie is 1280x1024 en alles op very high. Ik zal 1600x1200 eens proberen om te zien of dat nog veel verschil maakt.

edit: 1600x1200 geeft bijna geen verschil in minimale framerate. Ik heb minimaal 41FPS gezien op mijn scherm, maar dat is op het 2e level zegmaar. Ik heb het gevoel dat die wat minder zwaar is. Het gemiddelde is wel wat lager (50-55FPS ongeveer). Tijdens het rijden zit ik bijna altijd op 60FPS. Valt me hard mee :)

SouLLeSS Bericht Geplaatst op 09-11-2008 Reageer met quote
Senior lid
en AA op max? want als ik dat draai, met redelijk vergelijkbaar systeem, verschil is cache grootte van de cpu (e6750 @3,6 vs e8400), en de iets sterkere videokaart (GT ook lichte oc vs GTS), dan krijg ik een paar mooie dia's te zien. en ik draai ook nog eens in xp 32bit. :/

Image
Nieuw onderwerpNieuw antwoord   Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Forum » Games » Far Cry 2