Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Café
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
Officiële mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Computer-Café » Totale rust op Computergenie.nl
Totale rust op Computergenie.nl
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
Tyreas Bericht Geplaatst op 24-02-2008 Reageer met quote
PR Medewerker
Hey allemaal,

Ik heb de laatste dagen iets meegemaakt wat ik nog nooit heb meegemaakt. Het forum lijkt uitgestorven. Wat kunnen we hier aan doen?

Of is dit iets dat te maken heeft met motivatie?

Ik hoor graag alle ideeën om het forum weer naar een actiever hoger level te brengen!

Wie zonder inspanning omhoog wil komen moet liftboy worden in een fabriek van zelfrijzend bakmeel.
SouLLeSS Bericht Geplaatst op 24-02-2008 Reageer met quote
Senior lid
wat meer nieuwe info per week ofzo, ook al hebben we tweakers enz daar ook voor mss? vroeger werden alle games gechecked hier en werden de meningen over demo's enz. uitgewisseld.

Image
http://tweakers.net/gallery/179419/sys
Mr_JoJo Bericht Geplaatst op 24-02-2008 Reageer met quote
Genie
ik denk dat de site wat gefinetuned moet worden

prijsindex vervangen of weg omdat die site het niet meer doet

niet alle nieuwsbronnen bij nieuws doen het meer

meer partnerlinks/partnersites

iets nieuws toevoegen, waardoor het meer opvalt

zoals een verbinding aangaan met een partner, een computerwinkel of zo

:idea:

Vergoofin der flicke stoobin mit der brk-brk
yubetcha!
Image
Fatal Mind Bericht Geplaatst op 24-02-2008 Reageer met quote
Moderator
Ik heb thuis geen internet :P daar moet het gewoon aan liggen :mrgreen: (A)

Image
Tyreas Bericht Geplaatst op 25-02-2008 Reageer met quote
PR Medewerker
@ Fatal Mind

We gaan 't forum aanpassen op gebruik, niet de gebruiker op het forum. 8)

Ik denk dat we inderdaad moeten doen wat Mr_JoJo onder andere zegt, er moet iets komen waardoor dit forum weer iets uniek gaat bieden. Ook Soulless heeft een goed punt.
Ook het onderhoud is belangrijk. Hier even een soort To-Do lijst:

- Verwijder oude / dode links (één van de grootste gebruikersergernissen)
- Zorg voor een uniek onderdeel t.o.v. 'concurrenten'
- Actuele informatie
- Meer bekendheid naar buiten (gebruikers komen niet vanzelf)
- Controleer de downloads en evt. nieuwe programma's toevoegen

Zelf blijf ik bij 't idee van een artikelendatabase. (wiki.computergenie.nl ofzo)

Wat dachten jullie trouwens van een helpdesk systeem dat werkt via tickets? We kunnen een aantal mensen aanstellen als helpdeskmedewerkers en mensen via een ticketsysteem vragen laten stellen, dat scheelt voor de gebruiker een hoop gezoek wanneer hij later pas terugkomt voor een antwoord.

Wie zonder inspanning omhoog wil komen moet liftboy worden in een fabriek van zelfrijzend bakmeel.
Fatal Mind Bericht Geplaatst op 25-02-2008 Reageer met quote
Moderator
Ik denk dat ik wel voor de crew spreek als ik zeg dat iets nieuws altijd welkom is, goede input is altijd welkom. Maar wat ook wel een belangrijke footnote is dat het toch niet te ingewikkeld moet gaan worden, het is toch een site afhankelijk van vrijwilligers en die moeten daar vrije tijd in steken, ingewikkeld gebeuren = veel tijd en die moet er maar net zijn.

Bovenstaande moet natuurlijk geen reden zijn om geen ideeen aan te dragen, als we met z'n allen gewoon zoveel mogelijk dingen verzinnen die aan de site te zijn veranderen dan kunnen we altijd nog verder onderzoeken van '' is het nodig, is het haalbaar etc ''

Tyreas, jij heb het over "Meer bekendheid naar buiten (gebruikers komen niet vanzelf) " dit vinden wij / ik ook, we kunnen wel wat meer mensen op het forum gebruiken, sommige dagen word er gewoon niks gepost en dat is niet de bedoeling. Maar bekendheid is ook het moeilijkste van allemaal, het gebeurd vaak dat mensen zich registreren omdat ze een probleem hebben, vervolgens word dat probleem eventueel opgelost en dan boeit die mensen het niet meer, dan komen ze niet meer terug.

Image
PR Medewerker
Fatal Mind schreef:
Ik denk dat ik wel voor de crew spreek als ik zeg dat iets nieuws altijd welkom is, goede input is altijd welkom. Maar wat ook wel een belangrijke footnote is dat het toch niet te ingewikkeld moet gaan worden, het is toch een site afhankelijk van vrijwilligers en die moeten daar vrije tijd in steken, ingewikkeld gebeuren = veel tijd en die moet er maar net zijn.

Hier moet ik je deels gelijk geven, maar bedenk wel dat de punten ook samenhang hebben. Meer gebruikers zal natuurlijk ook meer moderators op kunnen leveren.

Ook denk ik, wat betreft bekendheid, we geen andere optie hebben dan er toch wat geld in te steken. Dit klinkt misschien tegen de Computergenie.nl-methode in, maar het is vrij makkelijk te realiseren. Het enige dat we moeten zoeken is een kleine extra sponsor. Wellicht een directe link naar een site als prijsindex.net?

vosManz Bericht Geplaatst op 25-02-2008 Reageer met quote
Technische man
Momenteel wordt er met de crew ook gesproken om een upgrade naar phpBB 3 uit te voeren. Binnenkort zal ik kijken of het lukt de huidige database over te zetten naar een phpBB3 database. Als dit lukt, kunnen we hierin verder ontwikkelen.

Een overgang naar phpBB3 betekend uiteraard meteen ook nieuwe features, een nieuw uiterlijk (de huidige template zal niet werken in phpbb3), eigenlijk een 'nieuwe start'. Dan zal het ook een stuk makkelijker zijn om mod's te installeren hopelijk.

Verder: laat de ideeen maar komen! Het is altijd goed om te horen van gebruikers wat er beter kan!

::: vosManz :::
Fatal Mind Bericht Geplaatst op 25-02-2008 Reageer met quote
Moderator
Tyreas, er is wel wat geld beschikbaar, en anders kan daar misschien voor gezorgd worden, dat is iets wat wel te realiseren is, maar dan moet er wel goed op papier / epapier worden gezet wat er met dat geld gaat gebeuren en wat het resulaat dient te zijn.

Image
PR Medewerker
Daar moet ik je volledig gelijk in geven Fatal. Ik stel voor dat we eerst de upgrade afwachten, dan kunnen we kijken welke punten uit de lijst te realiseren zijn en wat we verder kunnen ontwikkelen.

Wat betreft de bekendheid lijkt het me verstandig een team samen te stellen van mensen die dit onder hun hoede gaan nemen. Ik wil daar uiteraard graag aan meewerken.

renevanh Bericht Geplaatst op 25-02-2008 Reageer met quote
Beheerder
Rob... lees je mail eens... :P
Heb paar dagen terug al naar je gemaild omtrent het hele gebeuren :wink:

Keyboard not found, press F1 to continue...
PR Medewerker
René! Bedankt voor de mail. Ik heb je er één teruggestuurd.

Ik hoor graag even van je!

Stef Bericht Geplaatst op 26-02-2008 Reageer met quote
Genie
Owé, als jullie dit forum laten uitsterven. :( Ik heb desnoods nog ergens back-ups. 8)

Tips;
* update naar phpBB3, gebruik prosilver
* koppel aan phpBB3 een wiki (dit had ik vroeger al eens geprobeerd, echter was phpBB2 nog best lastig )
* Prop die wiki goed vol met vele informatie en zorg voor een goede terugkoppeling naar het forum.
* gebruik geen onnodige modificaties/forums/items die je alleen maar tijd kosten.
* stuur de domeinen computer-cafe.nl, helpdeskforum.nl door naar computergenie.nl ipv. dat ze zo ook het forum kunnen bereiken.

Heel veel succes! :D

Image Mobst.nl - dé mobiele startpagina
vosManz Bericht Geplaatst op 26-02-2008 Reageer met quote
Technische man
Hey Stef! Goed jou ook weer eens te zien!

Ik heb gisteren op mijn lokale server een test gedaan met een mysql-dump van dit forum. Het converteren van de database ging erg goed. Ik moet nog controleren of echt alles goed gegaan is, maar wat mij betreft gaat de update naar phpBB3 sowieso komen. Over template's en mod's zijn we nog aan het discussiëren.

De prosilver template is een goede basis, maar hier moet nog wel een logo, en mogelijk een paar andere kleine aanpassingen aan gemaakt worden zodat het in de stijl van computergenie zit. Veel aanpassingen zullen dat waarschijnlijk niet zijn aangezien deze template al de kleuren blauw en grijs bevat, welke redelijk overeenkomen met de kleuren van computergenie.

Verder willen we inderdaad een artikelen database koppelen aan het forum. Het liefst een module binnen phpBB3 omdat dit het beheer makkelijker maakt, maar die hebben we nog niet kunnen vinden. Als we deze echt niet kunnen vinden, gaan we een poging doen een wiki te koppelen. Weet je toevallig een website met informatie van iemand die dit al eens gedaan heeft? Of heb jij deze koppeling al eens succesvol gemaakt?

Bedankt voor de tips in ieder geval! We gaan er mee aan de gang!

::: vosManz :::
Tyreas Bericht Geplaatst op 26-02-2008 Reageer met quote
PR Medewerker
Stef schreef:

* koppel aan phpBB3 een wiki (dit had ik vroeger al eens geprobeerd,

Driemaal hoera voor Stef met z'n oplossing voor een artikelendatabase!

Overigens wil ik wel voor een passend logo zorgen, aangezien de huidige onderdelen als buttons en logo ook van mijn kant komen.

Nieuw onderwerpNieuw antwoord   Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Forum » Computer-Café » Totale rust op Computergenie.nl