Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privť berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Cafť
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
OfficiŽle mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Multimedia » Realtek HD Audio werkt niet naar behoren
Realtek HD Audio werkt niet naar behoren

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
Ronald_13 Bericht Geplaatst op 03-01-2008 Reageer met quote
Enthousiast lid
Ik heb een Logitech Z-5450 aangesloten via coax aan mijn onboard realtek hd audio kaart. Ik heb volop geluid alleen ik krijg het niet netjes over 5 kanalen. Als ik audio afspeel komt het allemaal netjes uit 6 verschillende units, allemaal verschillende sporen ook.

Maar zodra ik via de drivers (control panel) bijvoorbeeld de rear output wat harder wil zetten heeft dit totaal geen invloed. Het enige wat invloed heeft is de wave output, maar dat is dus eigenlijk gewoon mastervolume. Ook in de standaard windows geluidspaneel werkt het zo. Zelfs de mastervolume knop van realteks drivers in de controlpanel werkt gewoon niet.

Nu heb ik er allemaal niet zo veel verstand van. Mijn geluidsset kan dts e.d. allemaal verwerken, en nu wil ik daar dus gebruik van kunnen maken bij films. Ik weet niet of het uberhaupt kan met deze geluidsskaart.

Maar als ik dts samples download hoor ik alles netjes surround. Als ik in controlpanel de speaker test doe, hoor ik alleen de 2 frontspeakers. (dus geen rear, center en woofer.)

niet geheel onbelangrijk om te vermelden:
verder zijn er geen conflicten, ik heb de drivers opnieuw geinstalleerd en zelfs de nieuwste er op gezet. Heeft allemaal geen effect, behalve het feit dat ik nu de melding krijg bij het opstarten van controlpanel 'EAccesViolation'. Dan kan ik op OK klikken en sluit ie weer af. Als ik gewoon niet op OK klik kan ik er wel in. Heeft volgens mij verder geen invloed.

In controlpanel staat 5.1 ingesteld zo ook in configuratiescherm. Ik denk dus nu dat alles in stereo doorgestuurd wordt en dat mijn Z-5450 alles gewoon omzet in surround, pro-logic, dolby of hoe het ook mag heten.

Als ik gewoon de direct input mode doe, dus met de 3,5mm jack aansluitingen kan ik wel wat meer regelen. Maar dan kan ik bepaalde instellingen niet wijzigen en klinkt mijn geluid niet zo goed.

Nu wil ik dus eigenlijk gewoon een zo goed mogelijk geluid (en dus ook de instellingen kunnen wijzigen, mijn rear speakers staan nogal veel verder van mijn front speakers... dus die mogen iets harder). Dus als ik een film kijk ik ook echt dts geluid ervaar, geen omgezette stereo. Misschien wordt het dus een andere geluidskaart, maar wellicht heeft dat dus totaal geen zin als mijn geluidsset toch met dts e.d. om kan gaan. (ik heb hier echt geen idee van hoe dit allemaal in zijn werk gaat). Maar naar mijn idee hoef ik geen geluidskaart te hebben die mijn dts geluid decodeerd, want dan lijkt mij dat die decoder op de Z-5450 nogal nutteloos is.

Hopelijk kan iemand mij van enige duidelijkheid verschaffen en/of mijn probleem verhelpen.

Zij die gaan frituren, groeten U.
Mr_JoJo Bericht Geplaatst op 03-01-2008 Reageer met quote
Genie
Als je dolby live of dts live gebruikt dan kun je het volume niet meer veranderen per kanaal.

Ik heb zelf ook dolby live en weet uit ervaring dat het signaal niet meer verandert kan worden qua volume. Dat doe ik dan met de versterker.

Vergoofin der flicke stoobin mit der brk-brk
yubetcha!
Image
Ronald_13 Bericht Geplaatst op 03-01-2008 Reageer met quote
Enthousiast lid
Mr_JoJo schreef:
Als je dolby live of dts live gebruikt dan kun je het volume niet meer veranderen per kanaal.

Ik heb zelf ook dolby live en weet uit ervaring dat het signaal niet meer verandert kan worden qua volume. Dat doe ik dan met de versterker.

raar dan toch dat als ik geen dts afspeel het ook allemaal niet werkt. Ook als ik de decoder op stereo instel....

Zij die gaan frituren, groeten U.
Nieuw onderwerpNieuw antwoord   

Forum » Multimedia » Realtek HD Audio werkt niet naar behoren