Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Café
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
Officiële mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Multimedia » Media Player geeft ineens een foutmelding (C00D11B1)
Media Player geeft ineens een foutmelding (C00D11B1)
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
Moeki Bericht Geplaatst op 30-05-2007 Reageer met quote
Enthousiast lid
Hoi,

Ik heb weer even wat hulp nodig.

Sinds gisteren wilt mijn Windows Media Player mijn gedownloade bestanden (filmpjes) niet meer afspelen.

Ik krijg dan de foutmelding "You've encountered error message C00D11B1 while using Windows Media Player". Muziekbestanden speelt Media Player nog wel zonder problemen af.

Enkele filmbestanden zijn nog wel af te spelen via de Quick time player, maar de meesten spelen niet meer.

Weet iemand misschien waaraan dit zou kunnen liggen en wat de oplossing hiervoor is?

Bedankt alvast.

Mr_JoJo Bericht Geplaatst op 30-05-2007 Reageer met quote
Genie
ik zou eerst proberen de mediaplayer opnieuw te installeren :wink:

Vergoofin der flicke stoobin mit der brk-brk
yubetcha!
Image
Enthousiast lid
Hoi,

Ik heb het net nog een keer geprobeerd. Media Player 11 eraf gehaald en daarna weer geinstalleerd.

Ik heb ook een ander programma eraf gehaald waarvan ik dacht dat het niet compatible was (samsung media player - zat bij mijn nwe telefoon).

Ik krijg nu echter de onderstaande foutmelding:

" 80040241: Kan de gevraagde bewerking niet uitvoeren
De gevraagde bewerking kan niet worden uitgevoerd. Dit foutbericht kan in de volgende gevallen worden weergegeven:

U probeert een DVR-MS-bestand, bijvoorbeeld een bestand dat is gemaakt met Personal Video Recorder (PVR) in Windows XP Media Center Edition, af te spelen en de computer is niet geconfigureerd om dit type bestand af te spelen.
Ga naar het Microsoft Downloadcentrum om het probleem op te lossen.

U probeert een bestand af te spelen dat niet wordt ondersteund door Windows Media Player. Zie Ondersteunde bestandstypen voor een overzicht van de bestandstypen (indelingen) die worden ondersteund door Windows Media Player.
Foutcode = 0x80040241, Voorwaardecode = 0x00000000 "

Nog meer suggesties misschien?

Groetjes,

renevanh Bericht Geplaatst op 30-05-2007 Reageer met quote
Beheerder
Draai je XP SP2? Ik gok namelijk van niet. Als je inderdaad nog op XP SP1 zit zou je deze eens moeten proberen: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=FB4C2C2E-60EA-4ED9-BC68-E93C9E65C58E&displaylang=en

René

Keyboard not found, press F1 to continue...
Enthousiast lid
Hi Rene,

Als ik dit programma wil uitvoeren dan krijg ik de volgende melding:

" This package does not apply to the operating system that you are running and therefore cannot be installed " ...

Ennuh, waar kan ik zien of XP SP1 of XP SP2 draai/heb? Voor het geval je deze informatie nodig hebt.

Moeilijk ben ik toch hè :oops:

Groetjes,

Fatal Mind Bericht Geplaatst op 30-05-2007 Reageer met quote
Moderator
gewoon windows update doen en alles downloaden wat er staat

Image
Enthousiast lid
Hoi,

Via de windows update heb ik alle updates gedaan (essentiele als ook de optionele updates).

Nu krijg ik echter weer dezelfde foutmelding "You've encountered error message C00D11B1 while using Windows Media Player".

Help ... :?

Groetjes,

renevanh Bericht Geplaatst op 30-05-2007 Reageer met quote
Beheerder
Even elders vandaan gejat:

Quote:

Cannot play the file
Windows Media Player cannot play the file. You might encounter this error message for one of the following reasons:

Your sound device, such as a sound card or sound controller, requires an updated driver. To determine if an updated driver is available, see Windows Update at the Microsoft Web site, or see the sound device manufacturer's Web site.

Your sound device is not functioning properly. Try using Device Manager to check the status of your sound device.

To check the status of your sound device
Do one of the following:

If you are running Windows XP, click Start, right-click My Computer, and then click Manage.

If you are running Windows Vista, click Start, right-click Computer, and then click Manage.

In the pane on the left, click Device Manager.

In the pane on the right, expand Sound, video and game controllers, and then look for the name of your sound device.

Do one of the following:

If your sound device is listed but the icon includes a red "X," the device has been disabled. To enable the device, right-click the icon, and then click Enable.

If your sound device is not listed, in the pane on the right, expand Other devices. If Multimedia Audio Controller appears in the list, right-click the icon, and then click Update Driver or Update Driver Software. Follow the on-screen instructions to find and install the driver software.

If you are not able to find and install the correct driver software, see your computer manufacturer's or sound device manufacturer's Web site for further assistance.

You do not have a sound device installed on your computer. Install a sound device, and then try to play the file again. For details, see your computer manufacturer's or sound device manufacturer's Web site.

You are trying to play a file on the Internet and the server might be temporarily unavailable or there might be a network issue. Try again later.

You are trying to play an MP3 file that contains compressed ID3 headers. The ID3 header is a portion of the file that stores the song's album information (for example, the song name, artist name, album name, and genre). This information is sometimes called a "tag."

To fix the problem, make a copy of the file and then use a non-Microsoft ID3 tag editing program to remove or reset the file's ID3 headers. After you remove the ID3 headers, Windows Media Player should be able to play the MP3 file.

Attempting to remove ID3 headers might damage the file and make it unplayable. Therefore, always make a copy of the file before you edit it.

If this solution does not resolve the problem, the file might be corrupted.

Met andere woorden:
- Werkt je geluidskaart wel goed (heb je wel geluid als je bijvoorbeeld muziek wil afspelen)?
- Zijn de bestanden niet corrupt?

René

Keyboard not found, press F1 to continue...
Enthousiast lid
hi,

Ik kan met de media player wel mijn normale mp3 afspelen. Daarnaast heb ik al een tijdje mijn radio (via internet) aan, dus de geluidskaart werkt normaal.

Over het eventueel corrupt zijn van de bestanden. Ik heb net bijvoorbeeld ook nog een nieuw filmpje gedownload. Deze doet het ook niet helaas

Groetjes :cry:

vosManz Bericht Geplaatst op 30-05-2007 Reageer met quote
Technische man
en als je media player er af haalt (je gaat dan als het goed is vanzelf terug naar versie 10) en dan af probeert te spelen? werkt het dan wel?

Op internet vond ik net dit:
Quote:
Go to the \Documents and Settings\All Users\ directory
Rename the DRM direcory to something like DRM.old
Create a new DRM directory and remember to set the Hidden property on it
Then follow this link: http://drmlicense.one.microsoft.com/Indivsite/en/indivit.asp

and click the upgrade option when available

Ik zie bij mij niet eens een map DRM, maar mischien heb jij die wel... proberen kan geen kwaad :P

::: vosManz :::
Moeki Bericht Geplaatst op 31-05-2007 Reageer met quote
Enthousiast lid
Hi,

Ik ben er ook even ingegaan. Ik heb ook geen mapje DRM helaas. Ook versie 11 eraf halen en met versie 10 proberen werkt niet.

Trouwens, als ik nu één van die reeds gedownloade filmpjes wil bekijken, dan krijg ik de melding:

" Het bronfilter voor dit bestand kan niet worden geladen ".

Groetjes,

vosManz Bericht Geplaatst op 31-05-2007 Reageer met quote
Technische man
Probeer eens een codec-pack te installeren, of als je deze al een hebt opnieuw te installeren.

Ikzelf gebruik meestal K-Lite codec pack, http://ftp.isu.edu.tw/pub/Windows/softking/soft/en/k/klcodec310f.exe

Of dat het probleem is weet ik niet, maar je kan het proberen :P

::: vosManz :::
Moeki Bericht Geplaatst op 01-06-2007 Reageer met quote
Enthousiast lid
Hi,

Ik heb de codec lite pack geinstalleerd. Helaas krijg ik dan nog steeds de melding "het bronfilter voor dit bestand kan niet worden geladen".

Nu ben ik wel iets anders tegengekomen. Ik zag net ineens Windows Media player classic in mijn programmalijst staan. Hiermee kan ik de filmbestanden gek genoeg WEL mee afspelen. Maar met de Windows Media Player 10 nog steeds niet.

Voor mij wordt het steeds gekker .... :shock:

Grt,

Mr_JoJo Bericht Geplaatst op 01-06-2007 Reageer met quote
Genie
als hij het vroeger wel deed, kun je windows niet terug zetten, herstellen?

met een herstelpunt dus :P

Vergoofin der flicke stoobin mit der brk-brk
yubetcha!
Image
Frederik2 Bericht Geplaatst op 27-10-2007 Reageer met quote
Nieuw lid
het beste wat je kan doen is die hele windows media player negeren.
Surf eens naar http://www.download.com/3120-20_4-0.html?tg=dl-20&qt=vlc%20player&tag=srch
en download daar de VLC mediaplayer 0.8.6c
Selecteer daarna bij je af te spelen bestand met de rechtermuisknop die player en alles zal als wens te zien zijn.
Deze player heeft al die vervelende codec-en niet nodig

Nieuw onderwerpNieuw antwoord   Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Forum » Multimedia » Media Player geeft ineens een foutmelding (C00D11B1)