Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privť berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Cafť
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
OfficiŽle mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Games » dode pixels psp
dode pixels psp

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
Mr_JoJo Bericht Geplaatst op 21-07-2006 Reageer met quote
Genie
Heb ik net een mooie witte psp gekocht.

Blijkt dat hij 3 kapotte pixels heeft :(

Nou maar hopen dat dit onder de garantie valt?

Zal wel toch ? :roll:

Is verder wel een mooi ding dat wel, maar kapotte pixels daar kan ik niet tegen... :-x

Trouwens er zat een spel bij : Loco Roco.. echt heel leuk en vrolijk...

Vergoofin der flicke stoobin mit der brk-brk
yubetcha!
Image
Fatal Mind Bericht Geplaatst op 21-07-2006 Reageer met quote
Moderator
ik weet het niet zeker, het is niet m'n favoriete apparaat, maar als het goed is, is het zo dat bij een bepaald aantal dode pixels dat je een andere krijgt

Edit: 'k weet niet of het werkt maar je kan het proberen natuurlijk :wink: toch al niks meer te verliezen,

Code:

TFT en LCD schermen hebben soms last van dode pixels; beeldpunten die een vaste kleur hebben of continu zwart of wit blijven. Reparatie van dode pixels is vaak erg duur.

PSP gebruikers hebben ontdekt dat dode pixels soms te repareren zijn door ze langdurig zeer snel van kleur te laten veranderen. Dit werkt niet alleen op de PSP, maar op alle TFT en LCD schermen.

Veel gebruikers hebben met de volgende methode meerdere dode pixels kunnen repareren. Er zijn ook gebruikers die geen succes hadden.

Download de Stuck Pixel Fixer ( http://www.psp-vault.com/modules.php?name=UpDownload&req=getit&lid=355 ) QuickTime video
Unzip het filmpje en open het in de QuickTime player
Plaats het QuickTime venster in het gebied waar de dode pixel(s) zit(ten).
Druk op APPLE-L zodat het filmpje eeuwig blijft herhalen
Laat dit enkele uren draaien

Zorg ervoor dat er geen screensaver actief is of dat het scherm niet zwart wordt na x aantal minuten. Dit is in te stellen in de systeemvoorkeuren voor energie.

Na enkele uren zijn de dode pixels mogelijk weer levend geworden.

Bron: http://macwereld.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=734&Itemid=167

Edit 2:

Code:
Sony reageert op dode pixels in PSP-scherm
Nieuws | 28 maart 2005 - Defecte PlayStation Portable (PSP) systemen, en modellen waarin dode pixels in voorkomen zullen worden vervangen. Sony Computer Entertainment America (SCEA) bracht dit nieuws naar buiten. Dat kan echter alleen op vertoon van een garantiebewijs. Eerder liet Sony weten volgens een Canadese-winkelketen, geen PSP-systemen met dode pixels te vervangen.

Vlak na de Amerikaanse lancering van de PSP waren namelijk vele problemen gerapporteerd bij Sony over dode pixels. Een dode pixel is een pixel in het LCD-scherm die niet goed functioneert. Er kwamen op de website van PlayStation zoveel meldingen over dode pixels binnen, dat de website binnen enkele uren offline was.

Sony raadt de mensen die een dode pixel hebben gevonden aan om eerst een 'week of twee' te wachten en kijken of het echt stoort. Als PSP-eigenaren inderdaad last hebben van de dode pixel(s) tijdens het spelen van spellen of het kijken van films, dan zal Sony de PSP vervangen.

Dit lijkt mij een veel beter idee :D :D :D

Image
Mr_JoJo Bericht Geplaatst op 22-07-2006 Reageer met quote
Genie
er blijkt wel volledige pixel garantie te zijn:

http://tweakers.net/nieuws/39107?&niv=1

maar ik heb de psp deze ochtend terug gebracht en kreeg mijn geld terug

239 euro is toch veel geld.. ik had en beetje spijt van mijn impulse aankoop

en gelukkig doet de mediamarkt niet moeilijk om geld terug te geven :wink:

Vergoofin der flicke stoobin mit der brk-brk
yubetcha!
Image