Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Café
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
Officiële mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Digitale fotografie & video » back-up foto's
back-up foto's
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
Brabje Bericht Geplaatst op 12-06-2006 Reageer met quote
Beginnend lid
Ik heb foto's op een CD staan (back-up).
Er staan verschillende mappen op die CD. In sommige mappen zijn de foto's te bekijken, maar sommige dus helemaal niet. Ik krijg een foutmelding en kan ook via fax-viewer geen voorbeeld krijgen en ook geen miniatuur (XP). Ik heb geprobeerd om de foto te openen via verschillende foto programma's adobe/paint/photo editor, maar krijg steeds een foutmelding.
Misschien is er iets fout gegaan met het branden, maar waarom kan ik dan de foto's in de andere mappen wel bekijken?
Is er nog hoop? Toevallig is de harde schijf van mijn lap-top kapot gegaan en ik was blij met een back-up die ik gelukkig pas gemaakt had. Zal je dan altijd zien..... :(
Bedankt alvast,
Marja

renevanh Bericht Geplaatst op 12-06-2006 Reageer met quote
Beheerder
Wat is de foutmelding?

René

Keyboard not found, press F1 to continue...
ngeersing Bericht Geplaatst op 12-06-2006 Reageer met quote
Senior lid
Ik heb dit zelf ook wel eens gehad, maar dan met mp3 muziek op een cd. Maar ben er ook nog niet achter gekomen hoe dit kan gebeuren.
iglo Bericht Geplaatst op 12-06-2006 Reageer met quote
Moderator
is de cd wel goed gebrand met een lead-in en een lead-out?

heb je de foto's nog ergens op je machine staan? ik hoop het wel..

anders moet je ze even opnieuw op cd zetten, het is moeilijk te zeggen waar het aan ligt, cd kan een kras op zitten, je speler misschien niet helemaal lekker, zeg het maar..

"haastige spoed.. komt altijd goed".

mail: iglo@computergenie.nl
Image
Daeron Bericht Geplaatst op 13-06-2006 Reageer met quote
Moderator
Hoe oud is die cd?

Gebrande cd's verliezen na een aantal jaar hun data, als je de data voorgoed wil houden moet je hem laten drukken in een fabriek, of een speciale brander hiervoor kopen, dan zit de data fysiek in de cd, en kan die dus alleen nog beschadigd raken door een kras.

If you have a problem, if no OS can help, and if you can download it, maybe you can install... LINUX.
Brabje Bericht Geplaatst op 13-06-2006 Reageer met quote
Beginnend lid
Het vreemde is dat foto's die op dezelfde CD staan, maar wel in een andere sub-map, wel te zien zijn.
Als foutmelding krijg ik dat er geen voorbeeld gegeven kan worden, als ik bijv. de foto via fax-viewer wil openen.
De CD is ook in 1 keer gebrand, dus geen RW CD.
groetjes,
Marja

Brabje Bericht Geplaatst op 13-06-2006 Reageer met quote
Beginnend lid
iglo schreef:
heb je de foto's nog ergens op je machine staan? ik hoop het wel..

Dat is dus het probleem....mijn HD is gecrashed, er zit ondertussen een nieuwe in. De foto's stonden daar dus op. Mijn documenten had ik op die bewuste CD gebrand, als back-up. Dus balen dat die back-up het net niet doet. :(
groetjes,
Marja

iglo Bericht Geplaatst op 13-06-2006 Reageer met quote
Moderator
bekijk je de foto's in de CD- of DVD speler of in de brander?

heb ej het al eens in de brander geprobeerd, of een andere computer? doet ook wel eens wonderen..

Image
Brabje Bericht Geplaatst op 15-06-2006 Reageer met quote
Beginnend lid
iglo schreef:
bekijk je de foto's in de CD- of DVD speler of in de brander?

heb ej het al eens in de brander geprobeerd, of een andere computer? doet ook wel eens wonderen..

Ik heb ze in beiden bekeken en in 3 verschillende computers :(
Niks aan te doen, volgens de winkel waar ik de nieuwe HD in heb laten zetten, zeiden ze, dat het door de kapotte HD kwam. Terwijl ik daarna nog een maand op de computer heb kunnen werken. Ik snap er niks van.
bedankt voor je reactie,
groetjes
Marja

ngeersing Bericht Geplaatst op 15-06-2006 Reageer met quote
Senior lid
Heb je de Harde schijf al weggegooid ???

Er zijn programma's te downloaden (harddisc recovery) waar je nog gegevens van je harde schijf af kan halen. Misschien dat je zo ook nog je foto's van je gecrashte harde schijf af kan halen. :lol:

Groeten,

Nick

Beginnend lid
ngeersing schreef:
Heb je de Harde schijf al weggegooid ???

Er zijn programma's te downloaden (harddisc recovery) waar je nog gegevens van je harde schijf af kan halen. Misschien dat je zo ook nog je foto's van je gecrashte harde schijf af kan halen. :lol:

Groeten,

Nick

Hmmmm dat wist ik niet. Nee de schijf ligt hier nog. Maar dan moet ik die nieuwe er natuurlijk uithalen, want ze hebben die vervangen en XP opnieuw geinstalleerd. :|
groetjes,
Marja

vosManz Bericht Geplaatst op 15-06-2006 Reageer met quote
Technische man
Als je nog een aansluiting vrij hebt, kan die er waarschijnlijk gewoon op aangesloten worden zonder dat de oude er uit hoeft... Je moet dan wel even controleren of het pinnetje (jumpertje) aan de kant van de aansluitingen goed staat.

::: vosManz :::
ngeersing Bericht Geplaatst op 15-06-2006 Reageer met quote
Senior lid
Als het je niet lukt zijn er ook wel bedrijven die dit kunnen doen, maar dan mag je vast aardig in de buidel tasten.

Vraag desnoods een kennis/familielid die er een beetje verstand van heeft, dan is het probleem zo opgelost.

Hier een link voor een datarecoveryprogramma (vaak zijn dit trials, maarja als t goed is ben je hem niet al te vaak nodig :wink: )

http://www.download.com/DIY-DataRecovery-iRecover-FAT-NTFS/3000-2248_4-10150840.html?tag=lst-0-2

Met vriendelijke groet,

Nick Geersing

Beginnend lid
ngeersing schreef:
Als het je niet lukt zijn er ook wel bedrijven die dit kunnen doen, maar dan mag je vast aardig in de buidel tasten.

Vraag desnoods een kennis/familielid die er een beetje verstand van heeft, dan is het probleem zo opgelost.

Hier een link voor een datarecoveryprogramma (vaak zijn dit trials, maarja als t goed is ben je hem niet al te vaak nodig :wink: )

http://www.download.com/DIY-DataRecovery-iRecover-FAT-NTFS/3000-2248_4-10150840.html?tag=lst-0-2

Met vriendelijke groet,

Nick Geersing

Hartelijk bedankt, ik zal het eens aan een vriend vragen. Hij heeft er veel meer verstand van dan ik!
Ja, ik had net al op internet gekeken en schrok van de prijzen :lol:
Bedankt voor de link hoor,
groetjes,
Marja

iglo Bericht Geplaatst op 16-06-2006 Reageer met quote
Moderator
kun je de hardeschijf die "stuk" is er niet bij aanhangen in je PC, misschien dat je er dan wel bij kan..

Image
Nieuw onderwerpNieuw antwoord   Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Forum » Digitale fotografie & video » back-up foto's