Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Café
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
Officiële mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Digitale fotografie & video » xp herkent digitale film camera niet (jvc gr-d239)
xp herkent digitale film camera niet (jvc gr-d239)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
DidierLimpens Bericht Geplaatst op 14-05-2006 Reageer met quote
Nieuw lid
Ik heb "Sandra" gedownload. Hoe kan ik nu in dat programma zien of de firewire-poort en -kaart goed werken? Ik zie nl. zo veel verschillende functie's dat ik even niet weet welke ik moet selecteren...
tonneke Bericht Geplaatst op 16-05-2006 Reageer met quote
Beginnend lid
Nou ik ben dus al weeeeeeeeeeeeeeeeeken bezig met mijn jvc camera.
Heb ook op meerdere sites gekeken, maar nog steeds geen oplossing gevonden. Ja, alles is goed aangesloten, nee geen software erbij gekregen. Dacht nou dat doe ik wel even......... niet dus :cry:

DidierLimpens Bericht Geplaatst op 19-05-2006 Reageer met quote
Nieuw lid
Op een andere website (http://support.panasonic.be/shop/faq_dv/PANASONIC_Belgium_FAQ_DV_L6.htm) heb ik de volgende informatie gevonden:
Installeer deze update om een aantal mogelijke problemen op te lossen die verband houden met het aansluiten van SBP-2-apparatuur (Serial Bus Protocol 2), zoals een IEEE 1394-toestel, op een computer die uitgerust is met Microsoft Windows XP Service Pack 2.

Installeer deze patch bij de volgende problemen:

• De IEEE 1394-randapparatuur reageert of werkt niet.
• De IEEE 1394-randapparatuur bevindt zich niet in Apparaatbeheer.

Patch voor Windows XP Service Pack 2 patch KB904412 hier

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=a2091337-a0ea-4b34-b19f-b6ec04c1f2d2

De prestatie- en overdrachtsproblemen veroorzaakt door Service Pack 2 worden op deze manier opgelost.

Patch KB885222 is beschikbar voor Windows XP Service Pack 2 en IEEE 1394-apparaten. hier

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=ca0f2007-18b5-4112-8bd6-8bf4bd3130b9&displaylang=nl

Bij mij lukt het downloaden van deze updates niet. Mocht iemand deze updates wel hebben, zou deze persoon ze dan aub naar didierlimpens @ hotmail.com

Bij voorbaat vriendelijk dank!

vosManz Bericht Geplaatst op 19-05-2006 Reageer met quote
Technische man
Ik heb de 2 update's verstuurd, laat even weten of ze goed aangekomen zijn, en of het gewerkt heeft.

::: vosManz :::
tonneke Bericht Geplaatst op 19-05-2006 Reageer met quote
Beginnend lid
Ik heb ze gedownload, maarrrrrrrrrrrrr helaas...........
Mijn pc herkent mijn camera nog steeds niet.......
HELPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP

René Bericht Geplaatst op 19-05-2006 Reageer met quote
Gevorderd lid
kijk eens in je boekje van je moederbord, of je een jumpertje moet verplaatsen om firewire te kunen gebruiken.

dat was bij mij het geval

:wink:

ERROR 406: file corrupt: config.earth --- reboot universe? (Y/N)
tonneke Bericht Geplaatst op 20-05-2006 Reageer met quote
Beginnend lid
Zoals je misschien begrijpt weet ik dus niet wat een jumpertje is....... :roll: Een beginneling he :wink:
René Bericht Geplaatst op 20-05-2006 Reageer met quote
Gevorderd lid
tonneke schreef:

Een beginneling he :wink:

same here :oops:

Wat voor moederbord heb je :?:

Quote:

Start -> configuratiescherm -> systeem -> tabblad hardware -> apparaatbeheer.

staat firewire daar tussen?

p.s. beetje verwarrend dit topic

Beginnend lid
er staat op de moederbord: intel(r) celeron(r) cpu 2.40 ghz.
Is dat wat je bedoelde?
Trouwens waarom is het verwarrend? doe ik iets verkeerds?

Beginnend lid
sorry had nog niet verder gekeken.
Bij het systeem staat wel ieee 1394 bus host. Dat is toch de firewire?
Bedankt voor het geduld :lol:

René Bericht Geplaatst op 21-05-2006 Reageer met quote
Gevorderd lid
Quote:

DV-doorgave gebruiken om video vast te leggen in Windows Movie Maker

Nadat u de desbetreffende videobronnen op de computer hebt aangesloten, kunt u de video in Windows Movie Maker vastleggen met de wizard Video.

Video vastleggen met DV-doorgave in Windows Movie Maker

1.

Zorg ervoor dat de analoge videocamera of videorecorder goed is aangesloten op de DV-camera en dat de DV-camera op de computer is aangesloten via een IEEE 1394-verbinding.

2.

Als zich een band in de DV-camera bevindt, verwijdert u de band uit de DV-camera.

3.

Stel de DV-camera in op het afspelen van een opgenomen video (wordt vaak aangeduid met VTR of VCR op een DV-camera).

4.

Voer in Windows Movie Maker een van de volgende handelingen uit:

Klik in het menu Bestand op Video vastleggen.

Klik in het deelvenster Filmtaken op Vastleggen vanaf videoapparaat onder Video vastleggen.

5.

Klik op de pagina Videovastlegapparaat onder Beschikbare apparaten op de desbetreffende DV-camera.

6.

Typ in het vak Voer een bestandsnaam in voor de vastgelegde video een naam voor het vastgelegde videobestand. Selecteer vervolgens in het vak Kies een plaats om de vastgelegde video op te slaan de locatie waar u de video wilt opslaan of klik op Bladeren om een locatie te selecteren.

7.

Selecteer op de pagina Video-instelling de video-instelling die u wilt gebruiken voor het vastleggen van video en audio.

8.

Klik op de pagina Opnamemethode op Gedeelten van de band handmatig vastleggen.

9.

Druk op de analoge videocamera of videorecorder op Play om met het afspelen van de band te beginnen.

10.

Klik in de wizard Video vastleggen op Vastleggen starten om met het vastleggen van de video te beginnen.

11.

Wanneer de analoge videoband het punt bereikt waarop u wilt stoppen met vastleggen, klikt u op Vastleggen beëindigen.

12.

Druk op de analoge videocamera of videorecorder op Stop.

13.

Herhaal de stappen 10 tot en met 12 voor elk gedeelte van de analoge videoband dat u wilt vastleggen.

14.

Wanneer u klaar bent met het vastleggen van de video, klikt u op Voltooien om de wizard Video vastleggen te sluiten.

De vastgelegde inhoud wordt in een nieuwe collectie geïmporteerd met dezelfde naam als het opgegeven videobestand.

Dit had je al geprobeerd?

tonneke Bericht Geplaatst op 21-05-2006 Reageer met quote
Beginnend lid
Heb het geprobeert (hele zondagmiddag), maar zodra ik kom bij videovastlegapparaten loop ik vast, omdat de melding beschikbare apparaat er niet staat. De camera staat aangesloten en aan, zonder bandje maar helaas. Volgens mij is er iets met de firewire kaart, maar die is er pas ingezet dus dat is vreemd weet het ook niet hoor.
Heb je nog raad? gr ton

compgeni Bericht Geplaatst op 21-05-2006 Reageer met quote
Beheerder
waar woon je, anders kom ik wel even langs..

dit moet toch op te lossen zijn :-x

tonneke Bericht Geplaatst op 21-05-2006 Reageer met quote
Beginnend lid
ik woon in rotterdam mijn email is tonnekekoetsier@hotmail
compgeni Bericht Geplaatst op 21-05-2006 Reageer met quote
Beheerder
oh. sorry.. das me te ver weg.. ik woon in Groningen

:wink:

anders had ik je graag geholpen.. soms moet je echt de pc zelf even zien om het probleem te verhelpen

Nieuw onderwerpNieuw antwoord   Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Forum » Digitale fotografie & video » xp herkent digitale film camera niet (jvc gr-d239)