Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Café
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
Officiële mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Digitale fotografie & video » xp herkent digitale film camera niet (jvc gr-d239)
xp herkent digitale film camera niet (jvc gr-d239)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
Mr_JoJo Bericht Geplaatst op 02-05-2006 Reageer met quote
Genie
ik zou ook in het hardware profiel van xp even checken of de firewirekaart goed geinstalleerd is .. en ook de nieuwste drivers installeren :)

Vergoofin der flicke stoobin mit der brk-brk
yubetcha!
Image
Yolly Bericht Geplaatst op 03-05-2006 Reageer met quote
Gevorderd lid
Ik moet nu kijken of de ieee1394 hub aan staat op een lijst bij allemaal dingen zoals usbpoorten enzo maar die lijst kan ik even niet meer vinden... :( ... Ben een beetje de weg kwijt op het moment op de compu.
Om dus die firewire te controleren in de computer.
Ik weet echt niet meer waar..........
Kan iemand mij weer even op weg helpen?

Ben geen expert, ben geen beginneling, maar mijn systeem door elkaar halen is 1 van mijn favorieten denk ik.
renevanh Bericht Geplaatst op 03-05-2006 Reageer met quote
Beheerder
Start -> configuratiescherm -> systeem -> tabblad hardware -> apparaatbeheer.

René

Keyboard not found, press F1 to continue...
Gevorderd lid
Dank je wel!!
Maar............... uhm.... daar zie ik helemaal niets staan wat op een ieee 1394 wijst of lijkt....

er zitten toch echt twee 'gaten' achter in de compu waar dat stekkertje in past en bij aankoop heb ik gezegd dat ik een firewire wil. ?? :?:

Ksnap het niet meer.......... wat voor dingen kunnen die gaten dan anders zijn dan ingangen voor zo'n kabel?

Ben geen expert, ben geen beginneling, maar mijn systeem door elkaar halen is 1 van mijn favorieten denk ik.
Mr_JoJo Bericht Geplaatst op 03-05-2006 Reageer met quote
Genie
met sandra kun je ook kijken wat allemaal wel en niet werkt

http://www.sisoftware.co.uk/

handige software om je systeem te testen en in kaart te brengen

:)

yubetcha!
Image
Gevorderd lid
Dat ga ik vanavond niet meer redden. Het lijkt een prima programma, maar voor dat dat hier thuis is......... te laat voor nu.
Ik probeer het eerst nog eens via:
http://kb.sony-europe.com/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE/,/?St=37,E=0000000000033785091,K=5183,Sxi=10,Question1231=obj(1231):obj(1151)

de hulpsite van Sony. Je hoort nog hoe het gaat daarmee.

vast bedankt voor je tip voor Sisoftware, dat zal ik zeker eens nader gaan bekijken, nu dringt de tijd een beetje.

Yolly.

Gevorderd lid
Nou, dat ging snel. Ze zeggen dat het probleem 'hardware related' is.
Maar op de compu van degene van wie ik de camera nu heb, doettie het gewoon......... Ik ga het nu gewoon met een dv-kabel doen op de huis-dvd-recorder. Alleen jammer dat die geen harde schijf heeft. Als ik meerdere kopietjes wil, moet ik ze dus 1 voor 1 maken. Ook het bewerken op de manier waarop ik dat wil gaat dus niet door. Jammer!
Maar goed, als het met de dv-kabel lukt, ben ik in ieder geval gered voor morgen!

Heel erg bedankt voor jullie hulp zover,
greetz,
en tot het volgende issue,
Yolly.

Yolly Bericht Geplaatst op 04-05-2006 Reageer met quote
Gevorderd lid
Ik heb nog even een trialversie van pinnacle studio gepakt en dat geprobeerd. Ook geen reactie natuurlijk.
Het lijkt of er wel twee 'poortjes' achter op de compu zitten maar dat ze verder helemaal niks doen of niet aangesloten zijn of zo.... :(

Kan ik dat ook ergens nakijken behalve dan op de lijst bij systeem, waar ik ze ook niet zie trouwens.

renevanh Bericht Geplaatst op 04-05-2006 Reageer met quote
Beheerder
Sandra moet ze kunnen zien. Als Sandra het niet ziet zijn ze of kapot, of niet aangesloten. In dat geval mag je leverancier het oplossen :wink:

René

Keyboard not found, press F1 to continue...
Mr_JoJo Bericht Geplaatst op 04-05-2006 Reageer met quote
Genie
misschien is de firewire kaart op de pc niet geinstalleerd

dus even kijkenm met sandra en dan weet je het zeker

:P

yubetcha!
Image
Yolly Bericht Geplaatst op 12-05-2006 Reageer met quote
Gevorderd lid
Volgende week kan ik bij degene van wie de camera is op de computer en dan kan ik alsnog met de film aan de slag. Wie weet wordt het dan wat.
Bedankt voor jullie hulp
en een fijn weekend gewenst.

Greetz,
Yolly.

DidierLimpens Bericht Geplaatst op 14-05-2006 Reageer met quote
Nieuw lid
Hallo beste mensen,

Heeft iemand van jullie al een oplossing kunnen vinden voor het probleem met de videocamera en firewire? Ik heb nl. een Sony DCR-HC17. Wanneer ik deze aansluit op mijn firewire-aansluiting, wordt er niets aangegeven in XP en ook via verschillende programma's wordt er aangegeven dat er geen videocamera is aangesloten :( Ik heb alle bijgevelerde software geinstalleerd, maar tot op heden zonder het gewenste resultaat...

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Alvast vriendelijk dank! :)

Groeten,

Didier

Mr_JoJo Bericht Geplaatst op 14-05-2006 Reageer met quote
Genie
weet je zeker dat de firewire kaart goed is geïnstalleerd?

dus dat hij in het hardware profiel staat?

yubetcha!
Image
DidierLimpens Bericht Geplaatst op 14-05-2006 Reageer met quote
Nieuw lid
Hatelijk dank voor uw snelle reactie!

Bij apparaatbeheer geeft hij onder "IEEE 1394 Bus Host Controllers" het volgende weer: OHCI Compliant IEEE 1394 Bus Host Controller en onder "netwerkadapters" staat: 1394-netwerkkaart.

Als u nog meer informatie nodig heeft hoor ik het graag! :)

Mr_JoJo Bericht Geplaatst op 14-05-2006 Reageer met quote
Genie
als er geen uitroeptekens bij staan , dan zal die firewire kaart op zich wel goed geinstaleerd zijn.. denk ik zo

dus je doet de kabel in de pc en in de camera

de camera staat aan en je drukt op play

heb je sandra ook al een rapport laten maken

misschien vindt die nog iets :roll:

yubetcha!
Image
Nieuw onderwerpNieuw antwoord   Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Forum » Digitale fotografie & video » xp herkent digitale film camera niet (jvc gr-d239)