Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Café
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
Officiële mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Sitecheck & links » Google Page Creator
Google Page Creator

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
Mr_JoJo Bericht Geplaatst op 23-02-2006 Reageer met quote
Genie
Google heeft wederom een nieuwe dienst gelanceerd. Google Page Creator is een gratis online webeditor waarmee u gemakkelijk een eigen webpagina maakt, die er ook nog eens professioneel uitziet.

Google Page Creator is een hedendaagse versie van GeoCities, maar helemaal in de stijl van de Web 2.0-beweging.

U kunt kiezen uit vier verschillende lay-outs en meer dan veertig verschillende kleurencombinaties. Om de online applicatie te kunnen gebruiken, hebt u wel een Google-account nodig, zoals een Gmail-adres.

Waarschijnlijk zal deze applicatie de doodsteek beteken voor veel kleine webdesignbureaus.

link: http://pages.google.com/

Vergoofin der flicke stoobin mit der brk-brk
yubetcha!
Image
iglo Bericht Geplaatst op 23-02-2006 Reageer met quote
Moderator
google is going wild!!

ze zijn goed bezig de mensen van google

"haastige spoed.. komt altijd goed".

mail: iglo@computergenie.nl
Image
vosManz Bericht Geplaatst op 23-02-2006 Reageer met quote
Technische man
Allemaal heel leuk en aardig, maar hebben jullie ook gezien wat voor code het genereerd?

Ze zeggen dat MS Frontpage slechte code maakt, maar ik heb zojuist een klein testpaginatje gemaakt, en daarvoor is blijkbaar nogal wat code nodig.

Het resultaat van 1 minuutje werk:
http://ruudvossen.googlepages.com/

Bekijk voor de grap de bron eens, dan zie je direct hoeveel overbodige code er in staat.

::: vosManz :::
renevanh Bericht Geplaatst op 23-02-2006 Reageer met quote
Beheerder
Het is wel goed gedocumenteerd... :wink:

Verder weinig overbodige code hoor, enkel veel CSS grapjes en heel veel commentaar (documentatie).
De code die er echt toe doet valt weinig op aan te merken...

Groeten,

René

vosManz Bericht Geplaatst op 23-02-2006 Reageer met quote
Technische man
renevanh schreef:
Het is wel goed gedocumenteerd... :wink:

Verder weinig overbodige code hoor, enkel veel CSS grapjes en heel veel commentaar (documentatie).
De code die er echt toe doet valt weinig op aan te merken...

Groeten,

René

Documentatie is online nergens voor nodig. Het is wel nodig voor de developer, maar voor een bezoeker is het totaal nutteloos. Daarom hoor je eventuele documentatie ook lokaal op te slaan, of niet weer te geven.

Ook veel van die CSS grapjes zijn totaal overbodig. Vooral voor zo'n kleine pagina als die ik gemaakt heb. Als er een code toegevoegd word die problemen op kan leveren, en daarom een stukje css om het goed te maken toegevoegd wordt, is dat goed. Maar dit is wel heel overdreven.

Wat ik ook vreemd vind is dat iedereen vind dat google goed bezig is, en microsoft helemaal afkraakt. Als de code op die pagina in Frontpage zou verschijnen zou de hel losbarsten, terwijl het nu wel goed is omdat het van google af komt :roll:

Tyreas Bericht Geplaatst op 23-02-2006 Reageer met quote
PR Medewerker
Inderdaad, ik vind dat dit een beetje een overbodige dienst is. Hierdoor verschijnen weer tal van pagina's met echt niets nuttigs erop. Grafisch vindt ik het echt zwaar matig en zeker niet professioneel. Dit is een beetje de opvolger van Yahoo! Geocities PageBuilder, gewoon echt totaal geen rekening houden met de standaarden van W3C... :?

Nee, geen goede dienst van Google. Straks denkt iedereen 1, 2, 3 een website te bouwen en dan te zeggen: dat heb ik helemaal zelf gedaan.

Nou knap hoor :roll:

Wie zonder inspanning omhoog wil komen moet liftboy worden in een fabriek van zelfrijzend bakmeel.
renevanh Bericht Geplaatst op 23-02-2006 Reageer met quote
Beheerder
vosManz schreef:

Wat ik ook vreemd vind is dat iedereen vind dat google goed bezig is, en microsoft helemaal afkraakt. Als de code op die pagina in Frontpage zou verschijnen zou de hel losbarsten, terwijl het nu wel goed is omdat het van google af komt :roll:

Nou... wat FrontPage allemaal produceert is toch wel even wat meer troep.
Maak een tabel en FrontPage dondert alle mogelijk opties erin, maar schakeld die gewoon uit door ze op "0" oid te zetten. Dat is de voornaamste reden waarom FrontPage zoveel onnodige code produceert.

Groeten,

René

vosManz Bericht Geplaatst op 24-02-2006 Reageer met quote
Technische man
In oudere versie's van frontpage was dat inderdaad zo, maar in frontpage 2003 wordt er nog zeer weinig overbodige code gemaakt.

Tyreas Bericht Geplaatst op 24-02-2006 Reageer met quote
PR Medewerker
Ja klopt, maar toch blijft er code komen die niet helemaal juist is..

Wie zonder inspanning omhoog wil komen moet liftboy worden in een fabriek van zelfrijzend bakmeel.
Nieuw onderwerpNieuw antwoord   

Forum » Sitecheck & links » Google Page Creator