compgeni |
Geplaatst op 18-02-2006 |
 |
Beheerder
|
Nou sommige wel hoor. Als ik naar de taalbeheersing kijk :P
|
Fatal Mind |
Geplaatst op 18-02-2006 |
 |
Moderator
 |
goed punt
|
Stef |
Geplaatst op 18-02-2006 |
 |
Genie
 |
Tyreas schreef: | Soort van promotiesysteem voor de eerste posts. Je moet de nieuwe gebruikers "belonen" voor het posten van berichten. Vooral in het beginstadium. |
Dat is toch onzin? Waarom moet je gebruikers belonen dat ze een bericht plaatsen? Als ze een probleem hebben en ze willen de vraag stellen dan doen ze dat wel hoor.
Maar ik merk zelf dat men niet goed geholpen word, er worden veel vragen gesteld over je systeem maar een echte oplossing heb ik hier nooit gehad.
Verder is Computergenie verre weg van een community er zijn nauwelijks gebruikers die geen titel hebben die terug blijven komen om andere te helpen.
Het gaat dus niet om het leden aantal het gaat om een gezellige community, als dat het geval is komen de bezoekers vanzelf.
Mobst.nl - dé mobiele startpagina |
Mr_JoJo |
Geplaatst op 18-02-2006 |
 |
Genie
|
misschien het cafe helemaal bovenaan zetten?
Vergoofin der flicke stoobin mit der brk-brk
yubetcha!
 |
Mr_JoJo |
Geplaatst op 18-02-2006 |
 |
Genie
|
Støf schreef: |
Maar ik merk zelf dat men niet goed geholpen word, er worden veel vragen gesteld over je systeem maar een echte oplossing heb ik hier nooit gehad.
. |
ben ik niet met je eens .. veel mensen worden goed geholpen :)
het is wel zo.. dat om goed te helpen je de specs van een systeem nodig hebt,, en dat kan alleen door veel vragen te stellen je kunt analyseren wat er aan de hand is
wat verandert moet worden dat er betere aanwijzingen komen voor mensen die problemen posten.. zodat er niet steeds de zelfde vragen worden gesteld.. mensen geven soms te weinig informatie om iets zinnigs te zeggen..
Vergoofin der flicke stoobin mit der brk-brk
yubetcha!
 |
Stef |
Geplaatst op 18-02-2006 |
 |
Genie
 |
Mr_JoJo schreef: | misschien het cafe helemaal bovenaan zetten? |
Dat zal weinig verschil maken, het zal hoogstens in overzicht verbeteren.
Mr_JoJo schreef: | ben ik niet met je eens .. veel mensen worden goed geholpen :) |
Kun je me daarvan dan eens een stuk of 5 berichten geven van de laatste tijd, waarbij jullie het persoon ook echt met hun probleem hebben geholpen?
Mr_JoJo schreef: | het is wel zo.. dat om goed te helpen je de specs van een systeem nodig hebt,, en dat kan alleen door veel vragen te stellen je kunt analyseren wat er aan de hand is |
Dat begrijp ik als geen ander, maar dan pak ik even een paar dingen uit mijn eigen probleem.
http://www.computergenie.nl/viewtopic.php?p=4082753#4082753
A) Eerst denk ik, huh? Moet ik dat proberen... aangezien ik al aan heb gegeven door te kijken.
B) Statistisch IP, dat is nog al logisch, mensen die daar al kijken, weet er toch wel wat vanaf.
http://www.computergenie.nl/viewtopic.php?p=4082757#4082757
Goed het is Norton, maar dan ben ik nog niet geholpen, want ik heb geen idee wat ik met Norton moet doen?
Deze dingen kwam ik vaker tegen in mijn actieve tijd hier.
Mr_JoJo schreef: | wat verandert moet worden dat er betere aanwijzingen komen voor mensen die problemen posten.. zodat er niet steeds de zelfde vragen worden gesteld.. mensen geven soms te weinig informatie om iets zinnigs te zeggen.. |
Zoveel mensen vragen hier niet iets, daarbij is vragen naar meer informatie niet verkeerd verreweg daarvan, de volgende keer zullen ze namelijk wel die informatie geven. Maar er is meestal geen volgende keer.
:-)
Mobst.nl - dé mobiele startpagina |
Mr_JoJo |
Geplaatst op 18-02-2006 |
 |
Genie
|
kan zo veel voorbeelden geven dat mensen geholpen zijn of voelen
soms is een topic ondersteunend.. en soms geeft een topic een klant en klaar antwoord
echter naar mijn mening gaat het om het proces van oplossen en door anderen op gedachten worden gebracht
en soms is een probleem niet echt op te lossen.. behalve dat door het simpelweg vervangen van ene kapot component
http://www.computergenie.nl/viewtopic.php?t=618751
http://www.computergenie.nl/viewtopic.php?t=618621
http://www.computergenie.nl/viewtopic.php?t=618734
enz bijna alle lopics worden serieus in behandeling genomen..
tja dat men niet altijd een oplossing weet... dat kan voorkomen..
:roll:
Vergoofin der flicke stoobin mit der brk-brk
yubetcha!
 |
Tyreas |
Geplaatst op 18-02-2006 |
 |
PR Medewerker
 |
Handig om daarom oplossingen online te hebben staan?
Dit heb ik al eerder voorgesteld, maar dit is een bewijs dat het nodig is snel elkaars oplossing te kunnen raadplegen.
Wie zonder inspanning omhoog wil komen moet liftboy worden in een fabriek van zelfrijzend bakmeel. |
compgeni |
Geplaatst op 19-02-2006 |
 |
Beheerder
|
ik zal in een extra subforum aanmaken( in de crew) dan kunnen we daar artikelen maken. en als die voldoende klaar is dan plaatsen we hem online.
:)
goed?
|
Tyreas |
Geplaatst op 19-02-2006 |
 |
PR Medewerker
 |
Top :D
Wie zonder inspanning omhoog wil komen moet liftboy worden in een fabriek van zelfrijzend bakmeel. |
Stef |
Geplaatst op 21-02-2006 |
 |
Genie
 |
Btw. ik heb waarschijnlijk een tutorial gevonden die wel werkt om phpBB Gebruikers database te koppelen aan een wikipedia. Wie weet als je wat actieve wikipedianen kan vinden, dat het nu wel gerealiseerd kan worden. :-)
Mobst.nl - dé mobiele startpagina |
compgeni |
Geplaatst op 21-02-2006 |
 |
Beheerder
|
oh. super.. dan zou de wiki toch nog kunnen
:wink:
Tyreas is nu bezig een subforum op te zetten met handleidingen...
maar als die in een wiki kunnen zou nog mooier zijn natuurlijk
ik zal ruud even vragen of hij dit met jou wil opnemen
thx
|
Stef |
Geplaatst op 21-02-2006 |
 |
Genie
 |
Ik zal hem eerst even lokaal testen, je hoort van me, kreeg afgelopen week een mailtje er over. :-)
Mobst.nl - dé mobiele startpagina |
compgeni |
Geplaatst op 21-02-2006 |
 |
Beheerder
|
goed nieuws :)
|
Tyreas |
Geplaatst op 22-02-2006 |
 |
PR Medewerker
 |
Ok ik houd even rekening met de inbreng van Stef, mocht dit niet lukken kan altijd mijn idee nog werken.. 8)
Wie zonder inspanning omhoog wil komen moet liftboy worden in een fabriek van zelfrijzend bakmeel. |