Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Café
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
Officiële mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Multimedia » USB doet niets meer
USB doet niets meer

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
jeroenk Bericht Geplaatst op 11-04-2004 Reageer met quote
Nieuw lid
Eindelijk heb ik een digitale camera, een Canon Ixus 400. Alles ging perfect, behalve dat de installatie van de software steeds leek vast te lopen. Toch werkte het uitstekend en ik kon vlot de foto's van de camera naar de pc downloaden.Tot vandaag. Ineens doen mijn USB-poorten het niet meer. De webcam doet alsof hij niet is aangesloten en de digitale camera wil alleen nog op zijn eigen scherm de plaatjes laten zien. Gek genoeg ziet Windows geen probleem met de USB. Opnieuw installeren helpt ook niet.Zijn mijn USB-poorten kapot of is er iets anders aan de hand?
jeroenk Bericht Geplaatst op 12-04-2004 Reageer met quote
Nieuw lid
Vandaag ga ik het eens op een andere pc proberen. Waarschijnlijk ligt het gewoon aan de USB-poorten. Van de week koop ik een kaartlezer en meteen ook maar een PCI USB 2.0-poortenkaartje; dat was ik toch wel van plan. Maar mocht iemand mijn probleem herkennen, dan wil ik graag antwoord! Al is het maar omdat het zonde zou zijn als ik de oorspronkelijke USB-poorten niet meer zou kunnen gebruiken.Prettige Paasdag nog!
shadow Bericht Geplaatst op 12-04-2004 Reageer met quote
Genie
hoe heb je de camera geinstalleerd?eerst hem aan de usb gehangen en toen de software of eerst de software en toen de camera aangesloten?usb apparaten kunnen vreemde erros geven indien je het verkeerd om doet ook al staat het op de gebruiksaanwijzing.installeer eerst de software en sluit dan pas je camera aan.ik hoop dat ik je hiermee enigzins van dienst kon zijn
Gast Bericht Geplaatst op 12-04-2004 Reageer met quote

Heb je geen ander USB apparaat wat je even als test aan de poort kan hangen om te controleren of hij het nog doet?
Nieuw lid
Bedankt voor jullie reacties.In antwoord op Shadow: ik heb keurig "volgens het boekje" geïnstalleerd, dus eerst de software geïnstalleerd, opnieuw opgestart en toen pas de camera aangesloten. In eerste instantie werkte het dus ook! Pas toen ik gistermorgen (na twee dagen spelen) de pc opstartte, was de USB weg. Dat zag ik al aan het icoontje van de webcam in de systray, waar ineens een rood vraagtekentje stond. Waarmee trouwens meteen de vraag van Caspar is beantwoord. Uiteraard heb ik ook aléén de webcam en alléén de digitale camera geprobeerd op beide ingangen, maar ze doen gewoon niks.. wat mij doet vermoeden dat de poorten stuk zijn. De vraag is en blijft alleen: kan dat wel zomaar, of is er waarschijnlijk iets anders aan de hand?Tot slot nog de test op de andere pc. Software installeerde deze keer moeiteloos en de foto's die ik gisteren en vandaag heb gemaakt, staan inmiddels op een cd'tje.
Gast Bericht Geplaatst op 12-04-2004 Reageer met quote

Installeer je USB poorten gewoon eens opnieuw en kijk wat dat doet.
Nieuw lid
[quote author=Caspar link=board=10;threadid=7279;start=msg27578#msg27578 date=1081807556]Installeer je USB poorten gewoon eens opnieuw en kijk wat dat doet.[/quote]I've done that! Gistermiddag al. Maar Windows heeft blijkbaar geen wérkende USB-poorten nodig om USB-poorten te installeren. Sterker nog: volgens Apparaatbeheer moeten ze het gewoon doen.. ::)
jeroenk Bericht Geplaatst op 14-04-2004 Reageer met quote
Nieuw lid
Het lijkt erop dat mijn USB-poorten gewoon het loodje hebben gelegd. Volgens een collega zijn USB-poorten erg kwetsbaar en gevoelig voor storingen, en volgens een medewerker van MyCom in Utrecht komt het geregeld voor dat ze er gewoon mee ophouden. En tja, de enige oplossing voor het probleem is dus gewoon een PCI-kaartje kopen. Waarmee ik meteen over USB 2.0 beschik, dus zo'n ramp is het niet. Ik stel voor de topic hiermee als afgerond te beschouwen.Iedereen nogmaals bedankt!
Nieuw onderwerpNieuw antwoord   

Forum » Multimedia » USB doet niets meer