Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privť berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Cafť
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
OfficiŽle mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Multimedia » TV OUT problemen met zwart wit beeld
TV OUT problemen met zwart wit beeld

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
roeland1980 Bericht Geplaatst op 28-11-2003 Reageer met quote
Nieuw lid
Hoi, Ik heb een probleem met het aansluiten van mijn pc op mijn tv. Ik krijg namelijk een zwart wit beeld.In mijn computer zit een Nvidiea GeForce FX 5200 kaart met een Internal (MV) tv chip. Verder zijn de nieuwste drivers voor deze kaart geinstalleerd. Er zit alleen een s-vhs uitgang op.Verder heb ik op mijn computer de tool: TV Tool 9 geinstalleerd en het is niet mogelijk om verschillende Tv-Formats te kiezen (PAL, NTSC, PAL 60)Ik heb op mijn tv alleen een scart aansluiting en er staat niet dat die s-vhs ondersteunt. (tv is een philips model 21PT4404/00)De kabel is van een s-vhs aansluiting bij mijn computer naar de tv en daar via een scart omzetter (scart met s-vhs ingang) aangesloten op de tv.Ik heb ook geprobeerd om de s-vhs uitgang om te zetten naar composiet en die aan te sluiten op mijn tv (via een scart met 3 ingangen)Bij alles krijg ik zwart wit beeld.Ik heb even een video recorder geleend van iemand met s-vhs ingang (zowel via scart als gewoon rechtstreeks) en dan geeft die wel kleur.)Heeft iemand een oplossing voor mijn situatie die mogelijk is ( dus niet zeggen: koop ook een videorecorder!)bedanktroeland
Dennis Bericht Geplaatst op 28-11-2003 Reageer met quote
Senior lid
Waarom gebruik je niet gewoon twinview van Nvidia, dat werkt perfect en je kunt ook nog eens je tv formats instellen. Download de nieuwste drivers van www.nvidia.com en bij je beeldscherminstellingen onder het tabblad geavanceerd kun je in het twinview menu komen en als het goed is krijg je ook een tray icon...

Dennis a.k.a. Fireblade www.valentinorossi46.tk
roeland1980 Bericht Geplaatst op 28-11-2003 Reageer met quote
Nieuw lid
ik heb dat ook geprobeerd en het resultaat is precies hetzelfde. zoals ik zei heb ik de nieuwste drivers.maar ik kan hier nergens mijn tv formats instellen
Dennis Bericht Geplaatst op 28-11-2003 Reageer met quote
Senior lid
Ik weet zeker dat het in te stellen is in dat schermpje van twin view ergens bij monitor eigenschappen... ik kan het nu niet zien, want ik zit niet thuis op mijn eigen computer :-\ probeer eens te zoeken suc6...

shadow Bericht Geplaatst op 16-12-2003 Reageer met quote
Genie
al iets verder gekomen roeland?
elo Bericht Geplaatst op 02-01-2004 Reageer met quote
Nieuw lid
he hallo, ik heb ook een gforce 5200 en ik heb ook geen kleur. heb je het probleem al opgelost en zo ja, wat moet je doen om wel kleur te krijgen??bvdelo
Dennis Bericht Geplaatst op 02-01-2004 Reageer met quote
Senior lid
Bij de meeste die de nieuwste drivers hebben zit het toch in de instellingen van het tv formaat (pal) of je televisie is er niet voor geschikt...

yumo Bericht Geplaatst op 17-03-2004 Reageer met quote
Nieuw lid
Heyz mensiesik neem aan dat julie de svideo kabel gebruiken. Het schijn dat niet alle tv's dit aan kunnen en daardoor wordt soms het beeld zwart-wit, ik weet t niet helemaal cker,ook maar een keer gelezen maar als julie een oudere tv hebben kan het daaraan liggen, ook eenvoudigere modellen kunnen het niet aan volgens het artikel dat ik las. Dat is volgens mij bij mij het geval. Ik weet niet of er een manier is om dit te herstellen.
damici Bericht Geplaatst op 23-03-2004 Reageer met quote
Nieuw lid
Goedendag mensen. Ik had het zelfde probleem, maar het is inmiddels opgelost. het klopt inderdaad dat bij oudere tv's het niet altijd werkt. wat is hieraan te doen:1: nieuwe tv kopen :-\2: tv openhalen en op het chassie zitten midfrequents. etc. ergens zit waarschijnlijk een ic waarop staat TDA25****Hierbij zit een klein geel rond palletje die je kan draaien. soms zitten er wel 10 of meer van die dingetjes. Met 1 hiervan kun je de kleuren afstellen en die heb je dus net nodig. Want bij andere zul je zien dat je beeld vervormd o.i.d.LET OP!! Doe dit niet zomaar als je te ver draait kan er wat kapot gaan en tot gevolg hebben dat je tv helemaal niet meer werkt. Vertrouw je het niet en wil je het door iemand laten doen dan kun je terecht bij de betere rtv winkels.Nogmaals het kan tot gevolg hebben dat je tv het uiteindelijk niet meer doet, dus doe niet zomaar wat.PS. met een scartblok ertussen werkt het misschien niet. Ik zoek daar ook nog een oplossing voor maar weet op het moment daar nog niets voor.Met vr groet Damici
shadow Bericht Geplaatst op 24-03-2004 Reageer met quote
Genie
opgelost roeland?
flomar Bericht Geplaatst op 03-04-2004 Reageer met quote
Nieuw lid
hoi lui, ik had dat probleem ook met zwart/wit beeld, en ook ik heb alleen s-vhs op m'n kaart en scart op m'n tv.nu heb ik de scart op av 1 zitten(tv).instellingen computer.(driver versie=53.03)stap 1: klik met je rechter muisknop op burobladstap 2: kies eigenschappenstap 3: kies instellingenstap 4: kies geavanceerdstap 5: kies tabblad geforce fx 5200stap 6: kies dan nview stap 7: zet nview modi op kloonstap 8: selcteer dan het beeldscherm waar de 2 in staatstap 9: ga dan naar apparaatinstellingenstap 10: selcteer tv formaatstap 11: dan pal-b of pal-g (ik gebruik nu pal-g)stap 12: kies de juiste aansluiting.stap 13: ga feest vieren want je hebt nu eindelijk kleur.geluk.
shadow Bericht Geplaatst op 03-04-2004 Reageer met quote
Genie
deze posting dateerd van november en er zijn een aantal behoorlijk goed e tips gegeven,maar nog geen reactie van de originele poster,ik beschouw hem daarom als voltooid
Nieuw onderwerpNieuw antwoord   

Forum » Multimedia » TV OUT problemen met zwart wit beeld