Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Café
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
Officiële mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Software » Problemen sinds AVG?
Problemen sinds AVG?

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
cavdmeent Bericht Geplaatst op 30-12-2014 Reageer met quote
Nieuw lid
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum, hopelijk schrijf ik mijn bericht op de juiste plek.

Na jaren McAfee als virusscanner te hebben gehad (á € 87,- per jaar) ben ik sinds kort overgestapt op AVG free. Iedereen is er lovend over, dus ik dacht dat ik het ook maar eens moest proberen. Maar sinds een paar dagen heb ik wat vreemde dingen met IE 11.
- Als ik op een link klik die in een nieuw venster geopend wordt, krijg ik vaak een blanco pagina, een enkele keer lukt het wel (als ik dezelfde pagina een paar keer probeer). Wat meestal wel lukt, is rechtsklikken en kiezen voor openen in een nieuw venster. Het is een oplossing, maar wel onhandig.
- Ik krijg opeens meldingen dat er fouten op de webpagina zijn: Deze webpagina is door Internet Explorer gesloten vanwege een schadelijke invoegtoepassing. Dit gaat dan bijvoorbeeld om Facebook of webmail van mijn werk (leuk als je een mail typt die halverwege gewoon weg is). Heb ik 5 tabbladen open, dan sluiten er soms 3 tegelijk, andere blijven gewoon te gebruiken.

Herkent iemand dit probleem en zou het met AVG te maken kunnen hebben? Ik heb 'surfen' al uitgeschakeld. Ik heb geen andere software geïnstalleerd (behalve misschien een update van win of ie, die gaan automatisch). En zijn er behalve AVG nog meer goede gratis virusscanners?

Ik heb Windows 7 en IE 11, Java laatste versie.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Carla

renevanh Bericht Geplaatst op 30-12-2014 Reageer met quote
Beheerder
AVG is een prima virusscanner, maar installeert ook een beetje bloatware mee die je eigenlijk niet wil.
Hieronder vallen inderdaad de 'veilig surfen' plugin die vooral lastig is, AVG Secure Search en de AVG Security Toolbar.
Als het goed is kan je die componenten uitschakelen via het AVG control panel (bereikbaar via het icoontje in de system tray, rechts onderin).

De melding die je krijgt komt echter hoogstwaarschijnlijk niet van AVG of de bijgevoegde 'tools' maar van IE zelf. DEP grijpt in omdat er een poging wordt gedaan tot een ongeldige geheugenbewerking. Dat kan in de AVG tools zitten, alhoewel ik dat betwijfel. Mogelijk heb je iets op je systeem staan wat er niet hoort, spyware bijvoorbeeld.

Keyboard not found, press F1 to continue...
cavdmeent Bericht Geplaatst op 01-01-2015 Reageer met quote
Nieuw lid
Bedankt voor je bericht, ik had geen melding gekregen dat er een reactie was, vandaar dat ik nu pas reageer. Ik zal eens op onderzoek uitgaan naar mogelijke spyware en dan hopen dat dat het is en inderdaad niet AVG.
Nieuw onderwerpNieuw antwoord   

Forum » Software » Problemen sinds AVG?