Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privť berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Cafť
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
OfficiŽle mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Multimedia » geen grluid van pc naar lcdtv
geen grluid van pc naar lcdtv

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
fatboy Bericht Geplaatst op 05-12-2009 Reageer met quote
Nieuw lid
hallo wonderdokters
ik heb een nieuwe pc met onboard 7.1 audio,mijn beeld gaat via een hdmi/dvi kabel,maar ik krijg geen geluid via de normale 1 naar 2 kabel rood/wit van pc naar tv.
mij is verteld dat je daar aparte software voor nodig hebt?wie heeft hier een oplossing voor?

Grunniger Bericht Geplaatst op 05-12-2009 Reageer met quote
Gevorderd lid
Sluit je aan via HDMI of DVI kabel?

Via DVI kan je inderdaad geen geluid krijgen, via HDMI volgens mij alleen als je in je afspeelsoftware de digtale uitgang kiest (SPDIF), en met een speciale optiche geluidskabel. Wellicht kun je via het configuratiescherm in de multimedia instellingen de hdmi-uitgang als default setten. Je kunt (zeer waarschijnlijk) geen geluid tegelijkertijd uit je laptop speakers halen als via de HDMI uitgang.

Als je DVI hebt dan zou volgens mij de audiokabels op het zelfde kanaal als de dvi op je tv aangesloten moeten worden. Dus niet bijv DVI in de DVI ingang en Audio op bijv AV2

Mijn ervaring is wel een beetje dat de onboard audio chips hdmi geluid enzo niet goed ondersteunen. Maar dat was al een tijdje terug, misschien dat er inmiddels veel verbeterd is.

Image
fatboy Bericht Geplaatst op 05-12-2009 Reageer met quote
Nieuw lid
dankjewel voor je uitleg
op zich kan ik er weinig mee,zoek nog even verder
:wink: :wink:
fatboy

Manja Bericht Geplaatst op 13-05-2013 Reageer met quote
Nieuw lid
Als je het via Hdmi doet kun je kijken in je geluid uitvoer of afspeel opties. Dan moet je hier Hdmi kiezen dan moet het geluid gewoon via hdmi mee verstuurd worden.. zo werkt het bij mij gewoon prima
Nieuw onderwerpNieuw antwoord   

Forum » Multimedia » geen grluid van pc naar lcdtv