Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Café
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
Officiële mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Software » $hf_mig$ - Verwijderen van KB bestanden
[Windows]  $hf_mig$ - Verwijderen van KB bestanden

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
Koen6 Bericht Geplaatst op 11-10-2009 Reageer met quote
Gevorderd lid
Besturingssysteem: XP

Beste Lezers,
mensen met een niet al te grote C schijf hebben meer dan eens de wens, een en ander van de harde schijf te verwijderen.
Ik liep aan tegen de Windows map $hf_mig$ waar voor bijna 1 Gb aan KB mappen zitten.
Het internet geeft niet zonder meer uitsluitsel: wel of niet verwijderen van de KB mappen.
Dat je niet de Windows map $hf_mig$ zou moeten verwijderen lijkt mij wel duidelijk, mijn vraag is of de KB mappen - de inhoud van de KB mappen om precies te zijn - verwijderd kunnen worden.

En als iemand zo vriendelijk is deze vraag te beantwoorden; wellicht zijn er nog meer 'ruimte vretende' bestanden die verwijderd kunnen worden.

Ik hoor graag.

Vriendelijke groeten,
Koen Heringa

renevanh Bericht Geplaatst op 11-10-2009 Reageer met quote
Beheerder
Bedoel je de NTUninstallKB#### mappen? Dat zijn uninstallers voor updates... kun je gewoon weggooien.

De $hf_mig$ map durf ik zo niet te zeggen... als die IN een NTUninstallKB### map staat, weg ermee. Zo niet dan uitzoeken waar hij voor is.

Keyboard not found, press F1 to continue...
Koen6 Bericht Geplaatst op 11-10-2009 Reageer met quote
Gevorderd lid
Beste René,
het zijn allemaal updates van Microsoft. Waar het om gaat is of de map $hf_mig$ (met alle KB mappen), waar al deze updates in terecht komen, een map is waar vanuit de update heeft plaatsgevonden en de KB-mappen eigenlijk overbodig zijn.
N.B. Er zijn KB mappen uit 2005 (2004)!

Als je bij Google een KB map opgeeft, kan je bij Microsoft zien wat voor een update het is geweest.

Zoals zo vaak: er is informatie (internet, via Google) waar wordt gezegd dat je de KB mappen zou kunnen verwijderen en een enkeling geeft aan dat je KB mappen zou moeten bewaren.
Je begrijpt waarschijnlijk wel dat ik deze KB-mappen-ballast het liefst weg zou gooien.

Groet, Koen

renevanh Bericht Geplaatst op 11-10-2009 Reageer met quote
Beheerder
Ik heb even in m'n eigen systeem zitten graven en ik denk dat je ze zonder problemen kan wegdoen.
Let wel: ik DENK.
Het enige wat ik kan verzinnen wat dan niet meer zou functioneren is het verwijderen van updates... maar dat wil je doorgaans toch niet :P

Keyboard not found, press F1 to continue...
Koen6 Bericht Geplaatst op 13-10-2009 Reageer met quote
Gevorderd lid
Beste René,
ik heb op mijn relatief kleine C schijf de KB mappen maar weggegooid - op de laatste 2 maanden (meest recente) na.
Mocht het een 'ramp' worden, dan laat ik dat wel weten.

Groet, Koen

SouLLeSS Bericht Geplaatst op 13-10-2009 Reageer met quote
Senior lid
kijk nog even in je program files welke programma's je uberhaupt gebruikt en uninstal degene die je toch maar 1x gebruikt in het jaar of dubbele programma's.
Ook zijn tijdelijke bestanden en internetbestanden ook vaak een hele leuke verzameling mbtjes bij elkaar.
Loop je documenten map na en pleur alle grote dingen op een andere schijf of brand ze desnoods als het puur naslagwerk is. Heel vaak slaan games hun saves ook op in de mijn documenten map (HEEL irritant) met sommige games kan dan 25mb per savefile worden. (redalert3 thewitcher bv.)
Mss speel je geen games dan is dit info voor iemand die hetzelfde heeft en wel gamed :)

Image
http://tweakers.net/gallery/179419/sys
Norbert54 Bericht Geplaatst op 20-07-2012 Reageer met quote
Nieuw lid
Beste, Zelf verwijderde ik de inhoud uit de map "$hf_mig$". Nu heb ik er wel spijt, want door een of ander euvel moest ik een repair uitvoeren met de originele Windows installatie cd. Wat is er gebeurd?
Mijn pc was geupdated van IE7 naar IE8. Ik doe de repair en dan beginnen de problemen. Op de (oude) cd staat IE7, waarvan ik dus alle KB heb verwijderd, maar geen IE8. Je kunt dan gewon niets meer aanvangen met je IE8. De oplossing is: Verwijder IE7 en installeer die opnieuw. Maar het gaat niet meer gezien de nodige bestanden verwijderd zijn. Er zat dus niets anders op dan helemaal te formateren en opnieuw te beginnen. Dus als je zinnens bent de map leeg te maken weet je wat je te wachten staat als je een reparatie moet uitvoeren.
Groetjes, Norbert 54

De Hulk Bericht Geplaatst op 20-07-2012 Reageer met quote
Gevorderd lid
Ja, 30 oktober 2009 en 12 juli 2012 is natuurlijk een groot verschil. Als ik dat zo lees dan is mijn mening: waarom niet eerst de Schijfopruiming onder de Deze computer > Schijf selecteren > RMK > Eigenschappen > tabblad > Algemeen van Windows zelf gebruiken. Kijk dan ook bij het tabblad > Meer opties.
bella9091 Bericht Geplaatst op 31-12-2012 Reageer met quote
Nieuw lid
Het lost zich bij de meeste mensen vanzelf weer op vosmanz, dus zal
inderdaad een tijdelijk geblokkeerde mailserver zijn geweest.

http://www.win-on-slots.com/
Nieuw onderwerpNieuw antwoord   

Forum » Software » $hf_mig$ - Verwijderen van KB bestanden