Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Café
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
Officiële mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Software » BIOS eigenschappen terugvinden voor >6GB HD installatie
BIOS eigenschappen terugvinden voor >6GB HD installatie

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
Dilbert Bericht Geplaatst op 23-11-2007 Reageer met quote
Beginnend lid
Hallo Allemaal,

Ik zit met een probleempje en zou graag even beroep willen doen op jullie expertise... Mijn harde schijf type Quantum Fireball EX6.4A - LBA,UDMA 2, 6.449 MB is de geest aan het geven. Ik wens deze te vervangen door zelfde type en grootte harde schijf maar... liefst had ik een grotere schijf geinstalleerd. Ik ken echter de eigenschappen
van mijn huidige bios niet. Ik weet dus niet of ik een grotere schijf
kan installeren en deze word ondersteund in mijn huidige bios. Ik ga ervan uit dat de bios flashen de beste oplossing zou zijn om een eventuele grote harde schijf te installeren.

Mijn huidige bios is de volgende: (scanned via www.award-bios.com )

Computer name: C-3PO (Intel Pentium 2 - 333 Mhz)
Your Ticket #: 45ZYJRH
BIOS Type: Award
BIOS Date: July 10th 1998
BIOS ID: 07/10/1998-i440BX-W83977-2A69KA1EC-FL
BIOS OEM: GREEN AGP/PCI/ISA SYSTEM
Chipset: Intel 440BX/ZX rev 2
SuperIO: Winbond 977F/AF rev 0 at port 03F0
Manufacturer: Award Modular BIOS v4.51PG
Motherboard: Unknown (Is een Abit AB-BH6)
Maximum Memory: UnknownMB (Is 64 MB)
Installed Memory: UnknownMB (Is 64 MB)

Mijn vragen zijn de volgende: Hoe kan ik zien dat deze (huidige) bios kan worden geflashed? Hoe of waar vind ik de eigenschappen van de huidige bios zodat ik kan zien welke maximale HD size de huidige bios aankan? Hoe vind ik de laatste geschikte opvolger van de bios (op www.award-bios.com staan massa's bios'en waar ik niet wijs uit raak...) en waar vind ik de eigenschappen van de nieuwe bios zodat ik opnieuw kan zien welke maximale HD size die nieuwe bios aankan?
Ben eerst naar moederbord fabrikant geweest (www.abit.com) deze site verwijst door naar www.award-bios.com waar je ongeveer 30 USD moet betalen voor upgrade... zoek echter een gratis upgrade zo mogelijk.

Bedankt voor de feedback,

Dilbert

Finagle's Eighth Rule:
Teamwork is essential. It allows you to blame someone else

renevanh Bericht Geplaatst op 24-11-2007 Reageer met quote
Beheerder
De officiele site van Abit is www.abit.com.tw

Na wat doorklikken kom je op deze pagina uit, waar je dan waarschijnlijk de nieuwste update (de bovenste, bh6ss) moet hebben.

Bovenin de pagina staat een link naar de Flash Utility, die moet je waarschijnlijk gebruiken.
Direct daaronder staat een linkje naar een handleiding, die kan je ook helpen.

René

Keyboard not found, press F1 to continue...
Dilbert Bericht Geplaatst op 24-11-2007 Reageer met quote
Beginnend lid
Hey René,

-Hoe weet ik of mijn (huidige) BIOS überhaupt kan worden geflashed?
Bij sommige oudere systemen is dit namelijk niet mogelijk (mijn systeem is zo'n 8 jaar oud).
-Kan ik ergens de eigenschappen van mijn huidige BIOS vinden (als
deze namelijk +6Gb HD's ondersteund hoef ik namelijk niet te flashen)
-Kan ik ergens de eigenschappen van mijn toekomstige BIOS vinden (degene die je aanraad "Supports Celeron 633(66),667(66),700(66)MHz CPUs." maar er staat niets bij over max. HD grootte)
-Mijn Cpu is een Intel P2 333 Mhz (degene die je aanraad "Supports Celeron 633(66),667(66),700(66)MHz CPUs.") Blijft mijn 333 Mhz werken
als ik deze BIOS zou flashen?

Tnx,

Dilbert

renevanh Bericht Geplaatst op 24-11-2007 Reageer met quote
Beheerder
Volgens mij is die BH6 SS de nieuwste, en alles wat daar onder staat zijn volgens mij oudere versies. Ik moet wel zeggen dat dat erg onduidelijk is...

De 3de van boven verzorgt in ieder geval support voor HDD's van 40GB en meer, dus volgens mijn theorie zou die dan ook bij de SS revisie ingebakken moeten zitten.
(In de handleiding kiezen ze ook de bovenste, terwijl er op de pagina van het daar getoonde mobo ook meerdere staan, waaronder de AJ die het mobo nu zou hebben.)

Om te weten of je inderdaad moet flashen kun je heel lang zoeken op het net, maar je kan ook gewoon een grotere HDD eraan hangen. Over het algemeen gaat het tot 40GB wel goed.

Dilbert Bericht Geplaatst op 31-07-2012 Reageer met quote
Beginnend lid
Alvast bedankt voor jullie hulp. Topic mag gesloten worden.

Groetjes,
Dilbert

aden045 Bericht Geplaatst op 10-12-2012 Reageer met quote
Nieuw lid
Kunt u mij vertellen somes oplossingen ...... Hoe of waar kan ik de eigenschappen van het huidige BIOS, zodat ik wat kan de huidige maximale HD size BIOS handvat zien te vinden? Hoe vind ik de laatste geschikte opvolger van de bios (op www.award-bios.com zijn massa's BIOS dat ik niet tastzin te maken ...) en waar vind ik de eigenschappen van de nieuwe bios, zodat ik kan weer te zien welke maximale HD formaat dat nieuwe bios aankan?
Zijn eerste moederbord fabrikant te zijn geweest (www.abit.com) deze site doorverwijst naar www.award-bios.com waar je moet 30 USD te betalen voor een upgrade ... Echter, op zoek naar een gratis upgrade indien mogelijk??

mcse 2003 study guide mcse 2003 study guide
mcdst study guide mcdst study guide
renevanh Bericht Geplaatst op 10-12-2012 Reageer met quote
Beheerder
Om welk moederbord gaat het?

Meestal is de HDD geen issue, alleen bij hele oude systemen kan dan beperkt zijn.

Nieuw onderwerpNieuw antwoord   

Forum » Software » BIOS eigenschappen terugvinden voor >6GB HD installatie