Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privť berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Cafť
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
OfficiŽle mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Hardware » error: unknown filesystem
error: unknown filesystem

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
Mark85 Bericht Geplaatst op 16-03-2011 Reageer met quote
Nieuw lid
Hoi.

Mijn laptop was min of meer gecrashd, een vriend van mij heeft hem toen weer aan de praat gekregen, maar omdat hij geen windows had, had hij ubuntu erop gezet.
Inmiddels mijn laptop terug gekregen, de recovery Cd's terug gevonden (mijn wederhelft zei dat we ze niet hadden, wel dus).
Recovery CD's gebruikt, allemaal netjes geÔnstalleerd, maar op het moment dat de laptop zich na het installeren opnieuw opstart komt hij in een zwart scherm en staat er:

error: unknown filesystem
grub rescue>

Kan iemand mij in het simpel nederlands kunnen uitleggen wat ik moet doen (ben absoluut geen whizzkid haha)

het gaat trouwensom een acer aspire 7730g

gr Mark

Daeron Bericht Geplaatst op 16-03-2011 Reageer met quote
Moderator
Regel een Windows installatie cd (installatie, dus geen recovery) en start daarmee de laptop op.

In het menu dat je dan krijgt kies je voor recovery console en na het inloggen geef je de volgende opdracht:
Code:

fixmbr

Dat installeert de windows bootloader weer in je master boot record. Op dit moment is grub (de standaard bootloader die ubuntu gebruikt) daar nog aanwezig.

If you have a problem, if no OS can help, and if you can download it, maybe you can install... LINUX.
Nieuw onderwerpNieuw antwoord   

Forum » Hardware » error: unknown filesystem