Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Café
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
Officiële mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Internet & netwerken » Orange opzeggen !
Orange opzeggen !

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
Fatal Mind Bericht Geplaatst op 17-10-2007 Reageer met quote
Moderator
Oke het zit zo, we zijn het hier helemaal zat van Orange, ze blijven ook na 2 maanden nog in gebrek...

wegvallende verbindingen, slechte lijnen voor telefonie, noem het maar op

Nu de vraag, ik wil opzeggen, en dit per einde van de maand ! Kan ik dit van Orange eisen omdat ze in gebreke blijven ? en dus geen correct werkende service kunnen leveren ? of zit ik er gewoon een jaar aan vast ?

'k heb net gebeld met orange administratie gezeik, en die zeggen dat het niet eerder kan als volgend jaar, maar ik ga echt geen jaar met hun gezeik lopen. kortom, ik moet van deze troep af, hoe ga ik dit aanpakken ?

Edit:

Wel heb ik dit gevonden:
(1.17) Orange Diensten
door Orange uit hoofde van de Overeenkomst te leveren diensten, al dan niet tegen betaling, bestaande uit onder meer (I) het verlenen van toegang tot het Internet, (II) het verlenen van toegang tot door of namens Orange te leveren informatiediensten, (III) de mogelijkheid e-mail te ontvangen en versturen via een persoonlijk E-mailadres, en (IV) de mogelijkheid een Persoonlijke Homepage te openen en te gebruiken;

Dit kunnen ze dus blijkbaar niet, en dat maakt het contract breuk van hun kant, en dus reden om van orange af te komen !?

Image
vosManz Bericht Geplaatst op 17-10-2007 Reageer met quote
Technische man
Op dat laatste zou je het inderdaad kunnen gooien ja... maar als hun storingen binnen een bepaalde tijd oplossen, wordt dat volgens mij niet gezien als het niet correct leveren van een dienst, en zou je er dus nog een tijd aan vastzitten.. maar je kan het uiteraard proberen, als je het een beetje normaal uitlegt begrijpen ze het mischien wel :P

::: vosManz :::
Moderator
Het is nog niet goed geweest vanaf het moment dat ik internet + telefoon heb van Orange, dus ongeveer 2 maanden, ga ze morgen bellen met dat stukje tekst ik zal ze proberen het normaal te leggen, was daarnet beetje uit me slof gesloten, kreeg vandaag spontaan pijn in me kop nadat ik weer gezeik had...

Image
Daeron Bericht Geplaatst op 17-10-2007 Reageer met quote
Moderator
Volgens mij moet je eerst een aangetekende brief sturen dat je het abbonnement wil opzeggen aangezien zij in gebreke blijven, en dan wijzen op dat punt.

Gebeurt er dan nog niets, zou ik gewoon de betaling stopzetten bij je bank en zou ik tijdelijk overstappen naar kabel-internet zodat je geen gezeik krijg met dat de adsl-lijn bezet is.

Ik zou wel voor de zekerheid even je rechtsbijstandverzekering afstoffen ;)

If you have a problem, if no OS can help, and if you can download it, maybe you can install... LINUX.
Moderator
Hmm, dat klinkt als een goeie ''verzekering'' zal het onthouden !

Image
Mr_JoJo Bericht Geplaatst op 18-10-2007 Reageer met quote
Genie
Het lijkt me dat je als je het op die boeg wilt gooien je de correcte volgorde moet bewandelen

dus een goed gedocumenteerd dossier opbouwen

een ingebrekkestelling lijkt me daar bij horen

je moet ze de kans geven om de gebreken te verhelpen

als je ze die kans hebt gegeven ( en dat kun je bewijzen), dan mag je vragen om ontbinding lijkt me

http://www.recht-raad.nl/content.asp?ID=SHOW_INGEBREKESTELLING

Vergoofin der flicke stoobin mit der brk-brk
yubetcha!
Image
Fatal Mind Bericht Geplaatst op 18-10-2007 Reageer met quote
Moderator
Mr_JoJo schreef:
Het lijkt me dat je als je het op die boeg wilt gooien je de correcte volgorde moet bewandelen

Klinkt logisch

Quote:
dus een goed gedocumenteerd dossier opbouwen

Ik heb een file met de data's waarop ik problemen had en wat er aan gedaan is.

Quote:
een ingebrekkestelling lijkt me daar bij horen

Quote:
je moet ze de kans geven om de gebreken te verhelpen

Ze hebben daar nu al 2 maanden voor gehad lijkt me

Quote:
als je ze die kans hebt gegeven ( en dat kun je bewijzen), dan mag je vragen om ontbinding lijkt me

Dat vond ik dus ook

Quote:
http://www.recht-raad.nl/content.asp?ID=SHOW_INGEBREKESTELLING
[/quote]

Image
Fatal Mind Bericht Geplaatst op 18-10-2007 Reageer met quote
Moderator
Yay, vandaag gebeld, en de opzeg dude @ helpdesk was het met me eens, als orange in gebreke blijft moet je er vanaf kunnen... :P

Technische dienst weid het aan interne bekabeling, maar die is aangelegd en nagelopen via het boekje van Orange dus die is ook correct, vervolgens ging ie een lul verhaal ophangen over mijn zogenaamde serie 3 binnenkomst punt van de kpn dat die niet goed zou zijn, maar da's niet mijn probleem, daar mag ik niet aankomen volgnes dat doosje, da's eigendom van kpn :P

Kortom, eventjes verder kijken naar ander adsl, ( alice of telefort ofzo ) en dan weer verder ruzie maken. Als ze over een paar dagen nog niet m'n probleem hebben opgelost, dan gooi ik heb op hun eigen algemene overeenkomst, namelijk://

[i](1.17) Orange Diensten
door Orange uit hoofde van de Overeenkomst te leveren diensten, al dan niet tegen betaling, bestaande uit onder meer (I) het verlenen van toegang tot het Internet, (II) het verlenen van toegang tot door of namens Orange te leveren informatiediensten, (III) de mogelijkheid e-mail te ontvangen en versturen via een persoonlijk E-mailadres, en (IV) de mogelijkheid een Persoonlijke Homepage te openen en te gebruiken;

Dit kunnen ze dus niet waarmaken, en dus heb ik reden om onder m'n contract uit te komen.

Ook maken ze ads met de boodschap '' plug and play '' hier is ook niks van waar.

Image
Daanhoek Bericht Geplaatst op 21-10-2010 Reageer met quote
Nieuw lid
Hey misschien heb je hier nog iets aan. Ik zit zelf ook te twijfelen om mn abo op te zeggen. Vind KPN relatief echt veel te duur worden (naja, worden....)
Ik vond een website waarop je je KPN abonnement opzeggen kan. Heb er geen ervaring mee maar telefonisch zijn dat soort dingen altijd zo irritant (uren aan de lijn om vervolgens 18 medewerkers te spreken..pfff)
Misschien hebben ze zoiets ook wel voor Orange,...
grtjs daan

Danielle Hoek
SouLLeSS Bericht Geplaatst op 22-10-2010 Reageer met quote
Senior lid
niet lullig bedoelt maar dit topic is uit 2007, ik denk dat dat probleem wel is opgelost :wink:

Image
http://tweakers.net/gallery/179419/sys
Nieuw onderwerpNieuw antwoord   

Forum » Internet & netwerken » Orange opzeggen !