Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Café
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
Officiële mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Computer-Café » Hacken
Hacken
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
renevanh Bericht Geplaatst op 12-12-2007 Reageer met quote
Beheerder
[ChiZr@] schreef:

Ik ben geen hacker op deze site hoorz... maar hacken doe ik om op iemand wraak te nemen... :lol:

Dan ben ik het wel met VosManz eens... beetje erg zielig. wraak nemen kan op zoveel manieren, maar de kunst van het hacken (en dan het echte hacken) daarvoor gebruiken is niet stoer en heeft tevens nadelige gevolgen voor alle andere hackers, die dan ook direct (weer) als vernielers worden gezien.

Hacken en cracken lijken op elkaar, maar zijn twee totaal verschillende dingen. Wat de meeste doen (vernielen, stelen, opscheppen) is cracken. Heel jammer dat die mensen zichzelf als hackers zien, want dat zijn ze niet.

Keyboard not found, press F1 to continue...
Mr_JoJo Bericht Geplaatst op 12-12-2007 Reageer met quote
Genie
Wraak is wel heel menselijk :lol:

Vergoofin der flicke stoobin mit der brk-brk
yubetcha!
Image
renevanh Bericht Geplaatst op 12-12-2007 Reageer met quote
Beheerder
Mr_JoJo schreef:
Wraak is wel heel menselijk :lol:

Dan nog is wraak onnodig en zielig. Wraak roept weer wraak op, veel wraak roept haat op, veel haat geeft geweld en veel geweld geeft een oorlog. Hebben we helemaal niks aan.

Keyboard not found, press F1 to continue...
Grunniger Bericht Geplaatst op 10-01-2008 Reageer met quote
Gevorderd lid
Is wel duidelijk dat er een groot verschil van leeftijd speelt hier.. een serieuze computeraar van wat oudere leeftijd die kan hacken zal dit toch vaak gebruiken ten goede..

De gemiddelde kleuter / puber die dit kan (of denkt te kunnen) zal het vaak misbruiken.. dat blijkt overduidelijk uit dit topic...

Ik kan het niet, en vind het ook niet intressant.. maar kan er slecht tegen dat mensen hier omdat het "stoer zou zijn" er over op lopen te scheppen..

magoed.. ik sluit me in elk geval volledig bij rene aan.

Image
Tyreas Bericht Geplaatst op 21-02-2008 Reageer met quote
PR Medewerker
Ik wil aan dit hele topic wat toevoegen. Hacken gaat niet alleen om het vinden van fouten in een netwerk en deze aangeven bij een beheerder, het is puur het helpen opbouwen van systemen, datastromen, Internet en noem maar op.

Cracken is eigenlijk een woord dat te breed is om alleen gebruikt te worden om script-kiddies in een hokje te duwen. Cracken is meer dan dat, het kan namelijk ook veel mensen ten goede komen als je denkt aan het cracken van software. Hoewel dit illegaal is kun je er net zo goed mensen mee helpen. Dat wordt vaak over het hoofd gezien.

Overigens wil ik niet zozeer Insomnia aanvallen, maar zijn uitspraken hier zijn niet bepaald geloofwaardig. Je kunt best vertellen wat je gebruikt om bijvoorbeeld een netwerk of server binnen te dringen, dat is absoluut geen probleem. Sterker nog, als je zoiets weet kun je daar anderen mee helpen dit lek te dichten, maar ik heb zo'n vermoeden dat hij alles behalve iets van hacken afweet.

Wie zonder inspanning omhoog wil komen moet liftboy worden in een fabriek van zelfrijzend bakmeel.
Nieuw onderwerpNieuw antwoord   Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Forum » Computer-Café » Hacken