Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privť berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Cafť
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
OfficiŽle mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Digitale fotografie & video » foto's vanaf camera naar computer?
foto's vanaf camera naar computer?

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
bedweter Bericht Geplaatst op 13-02-2008 Reageer met quote
Enthousiast lid
Kort geleden werkte het nog perfekt: Speciaal snoertje vanaf mijn computer (voorkant) aansluiten op mijn digitale camera, camera aanzetten er verscheen een programma waarin ik kon zien welke foto's op mijn toestel stonden en naar welke map ik ze wilde verplaatsen.
Nu gebeurt er niets meer op mijn scherm. Wel kan ik ze, via "mijn computer"in het betreffende station plakken en knippen naar de gewenste map maar dat vind ik niet handig.
Het is ontstaan toen ik mij fuji camera opnieuw moest opladen toen ie helemaal leeg bleek te zijn. Bij de procedure komt op het LCD-schermpje
met grote letters USB te staan met een groen balkje met DSC.
Ik heb al geprobeerd om het via auto-play te fiksen maar dat helpt niet.
Wie heeft de oplossing?
Bedankt alvast,
Betweter

renevanh Bericht Geplaatst op 13-02-2008 Reageer met quote
Beheerder
Misschien heb je hier wat aan?

Staat maar ongeveer 2cm onder je eigen topic...

Keyboard not found, press F1 to continue...
bedweter Bericht Geplaatst op 14-02-2008 Reageer met quote
Enthousiast lid
Ja Renevanh,
Ja, dat had ik al gezien en uitgeprobeerd alvorens ik mijn oproepje plaatste. Het werkt echter niet bij mij.
groet, Betweter

Tyreas Bericht Geplaatst op 14-02-2008 Reageer met quote
PR Medewerker
Ik begrijp je vraag niet helemaal bedweter. Voorheen sloot je je camera, terwijl deze aanstond op de computer met een snoertje aan. Er verscheen dan een scherm, waardoor je gelijk toegang kreeg tot de map met foto's.

Dit krijg je nu niet, maar je kunt wel via 'Deze Computer' de bestanden op de camera zien?

Mag ik ook het merk en type van je camera weten?

Wie zonder inspanning omhoog wil komen moet liftboy worden in een fabriek van zelfrijzend bakmeel.
bedweter Bericht Geplaatst op 14-02-2008 Reageer met quote
Enthousiast lid
Hoi Tyreas,
Ikheb een Fuji digitale camera S5500.
Zoals het ging:
Ik heb een serie foto's gemaakt en wil die van mijn camera overbrengen naar een map in mijn fotoarchief. (lege map met een naam heb ik al aangemaakt in het archief)
Daarvoor heb ik een snoer op de computer aangesloten en sluit die aan op mijn camera.
Ik zet de camera aan op de tussenstand(niet de opnamestand).
Op de computer hoor je een "pling-toontje". Direkt verschijnt een programmatje op het scherm waarin ik kan aanvinken welke foto's ik over wil brengen naar welke map. Druk op okŤ en de foto'worden geplaatst in de betreffende map.
Nu komt er geen programmaatje op mijn scherm. De foto's vind ik nu terug onder "deze computer". Te zien in station E Fine Pix.
Daar kan ik ze selekteren, knippen en dan plakken in de aangemaakte map in het fotoarchief.
Ik heb al eens de hele fine pix software erafgehaald en er weer opnieuw opgezet. Geen resultaat.
Ik wil graag de oude werkwijze terug, maar dat lukt niet.
Misschien terzijde: voorheen kon ik een DVDtje rechtstreeks en direkt op mijn scherm bekijken (bij beelden) Nu moet dat ook via "deze computer".
Ik hoop dat het iets duidelijker is.
Bedankt alvast,
betweter

Nieuw onderwerpNieuw antwoord   

Forum » Digitale fotografie & video » foto's vanaf camera naar computer?