Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Café
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
Officiële mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Digitale fotografie & video » PC herkent sony handycam niet
PC herkent sony handycam niet

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
ivo victoria Bericht Geplaatst op 06-05-2007 Reageer met quote
Nieuw lid
Hoi, ik lees dat dit probleem vaker voorkomt, maar vooralsnog vind ik de oplossing niet, hopelijk kan iemand me helpen.

Ik heb een nieuwe sony DCR-HC47E
Camera doet het prima. Maar mijn PC herkent de camera niet wanneer ik hem aansluit. Omgekeerd herkent de camera wel de PC: ik krijg dan op het lcd-scherm van de camera de melding ``DVout iLink`` en deze melding verdwijnt weer wanneer ik hem loskoppel van de PC. Dus ik ga ervanuit dat er met de camera, de docking station en de iLink-kabel niks mis is.

De firewirekaart in mijn PC heb ik zelf geinstalleerd. Volgens Apparaatbeheer functioneert die correct.

Ik heb ook nog hotfix patches van Windows XP gedownload omdat XP blijkbaar soms problemen heeft met Firewire. Ik zit op XP Professional.

Ik probeer het met adobe premiere elements en met de bijgeleverde software van Sony maar geen van beide kan de camera zien. De computer reageert zelfs helemaal niet wanneer ik de camera aansluit.

De USB-verbinding tussen camera en PC daarentegen werkt prima.

Het gekke is: toen ik hem (drie weken geleden) binnenkreeg heeft ie het wel even goed gedaan. Zij het toen ook al met de nodige hick-ups.

Kortom. Ik sta voor een raadsel. Is er een held met de oplossing?

renevanh Bericht Geplaatst op 06-05-2007 Reageer met quote
Beheerder
Op pagina 66 van de handleiding staat dat je de software moet installeren voordat je de camcorder aansluit. Heb je dit gedaan?

Pagina 77 geeft nog wat mogelijkheden/tips bij het beschreven probleem.

René

Keyboard not found, press F1 to continue...
Nieuw lid
thanks, maar heb alle volgordes al geprobeerd... ook de tips op p77 helpen me niet verder...
Mr_JoJo Bericht Geplaatst op 06-05-2007 Reageer met quote
Genie
ik hoor dat het ook wel eens aan de firewire kabel ligt

dat een andere kabel soms een oplossing is

Vergoofin der flicke stoobin mit der brk-brk
yubetcha!
Image
Nieuw lid
ben aan mijn tweede kabel toe...
maar bedoel je dat het aan het type kabel kan liggen? zijn er (behalve dan de verschillende polige) dan verschillende types van firewirekabels?

renevanh Bericht Geplaatst op 06-05-2007 Reageer met quote
Beheerder
Sony heeft volgens mij (als ik me niet vergis) speciale kabeltjes hiervoor...

René

Keyboard not found, press F1 to continue...
gitens Bericht Geplaatst op 11-10-2007 Reageer met quote
Nieuw lid
Ik reageer op een oud bericht, maar mijn probleem heeft veel overeenkomsten.

Ik heb een Sony DCR-HC23 videocamera. De handycam-tool werkte altijd normaal (al moest ik wel elke 10 minuten opnieuw op start drukken, maar dat was misschien normaal). Nu ik windows opnieuw op mijn PC heb gezet werkt het echter niet meer via iLink. Als ik de camera aanzet zie ik de keuze 'iLink' in het pull-downmenu even verschijnen om meteen weer te verdwijnen.

Weet iemand hier een oplossing voor?

En anders: weet iemand misschien een ander goed pakket om mijn films te vergaren? Windows movie maker zet het in wmv-formaat, dus met mindere kwaliteit.

Tyreas Bericht Geplaatst op 14-02-2008 Reageer met quote
PR Medewerker
Voor gebruikers van Sony handycams.

LET OP: De handycams werken niet altijd even goed op elke USB poort. Vaak zijn USB poorten aan de voorkant van de PC aangesloten via een trage USB hub in de computer.

Probeer dus meerdere USB poorten en dan het liefst aan de achterzijde van de computer. Ik heb deze symptomen eerder gezien bij gebruikers van Sony handycams.

Ik hoop dat hiermee de problemen zijn opgelost.

Wie zonder inspanning omhoog wil komen moet liftboy worden in een fabriek van zelfrijzend bakmeel.
Nieuw onderwerpNieuw antwoord   

Forum » Digitale fotografie & video » PC herkent sony handycam niet