Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privť berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Cafť
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
OfficiŽle mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Games » Probleem met crysis
[PC]  Probleem met crysis

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
Ronald_13 Bericht Geplaatst op 08-12-2007 Reageer met quote
Enthousiast lid
Ik heb sinds een week crysis. Nu heb ik niet zo'n denderende pc, maar na het installeren bleek dat alles op medium bij een resolutie van 1024x768 goed speelbaar was. Na een half uurtje gespeeld te hebben wat instellingen op high gezet, maar dit zorgde voor framedrops dus alles weer eens teruggezet op medium. Zo nog enkele dagen verdergespeeld tot enkele dagen terug.
Zodra ik een savegame geladen heb crasht de game nadat ik op een toets heb moeten drukken, gewoon direct naar mijn bureaublad. Ik weet niet waar het aan kan liggen. Ik heb al andere savegames gepakt en verschillende instellingen, zelfs de drivers van mijn graka opnieuw geinstalleerd. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Systeem:
p4 3.4 ghz
2gb pc5300
x1800xt 512

verder volgens mij niet echt relevante componenten.

Ik heb toevallig eergisteren per ongeluk een 8800gt 512 mb besteld, aangezien ik het ding waarschijnlijk toch ga houden schaf ik binnenkort ook nog een upgradesetje (mobo, processor en geheugen) aan. Maar het zou fijn zijn voor die tijd nog even een potje te kunnen raggen! :D

Zij die gaan frituren, groeten U.
Mr_JoJo Bericht Geplaatst op 08-12-2007 Reageer met quote
Genie
crysis is wel beetje buggy

bij mij ook wel eens vastlopers gehad

zorg er voor dat je de laatste nvidia / ati beta drivers hebt

en dat je swapfile zo groot mogelijk staat

Vergoofin der flicke stoobin mit der brk-brk
yubetcha!
Image
Ronald_13 Bericht Geplaatst op 09-12-2007 Reageer met quote
Enthousiast lid
Mr_JoJo schreef:
crysis is wel beetje buggy

bij mij ook wel eens vastlopers gehad

zorg er voor dat je de laatste nvidia / ati beta drivers hebt

en dat je swapfile zo groot mogelijk staat

Het rare is dat ik de savegames al eerder geladen heb en het gewoon deden. In de tussentijd is de pc zelfs nog niet opnieuw opgestart geweest (nu dus onderhand wel). Ik heb al vanalles geprobeert, maar het lukt gewoon niet om het aan de praat te krijgen.
Alles op Low gezet wil ook niet helpen. AA aan of uit maakt geen verschil.

renevanh Bericht Geplaatst op 09-12-2007 Reageer met quote
Beheerder
Ik vermoed dat het rommelen met grafische opties ook niet zal gaan werken, het lijkt een probleem in het spel zelf.

Is er geen patch oid beschikbaar? Misschien dat dat helpt?

Anders zou je kunnen proberen om de savegames te copieren, dan Crysis te deinstalleren en opnieuw te installeren, savegames terug zetten en kijken wat er dan gebeurd... ik vermoed dat ook dan de boel de soep in draait, maar het is het proberen waard.

Keyboard not found, press F1 to continue...
SouLLeSS Bericht Geplaatst op 09-12-2007 Reageer met quote
Senior lid
probeer een save eerder zeg maar, dat je een stuk over moet doen. wil nog wel eens helpen want een fout in dat level kan vaak door blijven gaan ook al reinstalleer je het spel weer.

Image
http://tweakers.net/gallery/179419/sys
Fatal Mind Bericht Geplaatst op 09-12-2007 Reageer met quote
Moderator
SouLLeSS schreef:
probeer een save eerder zeg maar, dat je een stuk over moet doen. wil nog wel eens helpen want een fout in dat level kan vaak door blijven gaan ook al reinstalleer je het spel weer.

+ 1 Klopt

Ik heb bijvoorbeeld 1 stukje 10 keer moeten doen omdat een ventje bleef hangen in de lucht, en dus niet dood ging.... :P

Image
SouLLeSS Bericht Geplaatst op 10-12-2007 Reageer met quote
Senior lid
jeuj ik heb nu ook crysis binnen, ff checken van de week 8)

Image
Ronald_13 Bericht Geplaatst op 10-12-2007 Reageer met quote
Enthousiast lid
Het is al opgelost. 1 van de savegames deed het. Gelukkig heb ik maar een half uurtje over hoeven doen. Maar ach ik ben allang blij dat het weer werkt. Wel raar dat ik diezelfde savegame eerder wel heb kunnen openen.

SouLLeSS Bericht Geplaatst op 11-12-2007 Reageer met quote
Senior lid
mjah software is soms vaag maar beter dat het weer werkt.
Bij mij moet er serieus een betere vidkaart in :( op medium 25 fps met oc 1950xt :(

Image
Ronald_13 Bericht Geplaatst op 13-12-2007 Reageer met quote
Enthousiast lid
ik heb sinds afgelopen week de 8800gt 512. Het probleem met pc's is dat als je een onderdeel koopt het over een maand alweer verbeterd is. Nu dus ook met de gts en gt revisies, had dus beter kunnen wachten.... als ik dan toch ga wachten, had ik net zo goed geduld kunnen hebben op de dualcore grafische kaartjes van ati.... en dan gelijk maar ff wachten op de 9 serie van nvidia....

Zo blijf je bezig. De enige fout die ik op dit moment gemaakt heb is dat ik de grafische kaart los gekocht heb voor mijn relatief oude systeem. Over een week staat er een nieuw systeem, is dat probleem onderhand ook eens opgelost. Dan hoop ik crysis eens op very high te mogen bekijken. Nu draait alles op high met een average fps van 25, puur vanwege dit inferieur systeem. De 8800gt trekt het spel op very high niet hoger dan 1280x1024 en zonder aa en af, als ik me niet vergis, voldoende voor mij.

Nu vermaak ik me nog wel, zeker weer leuk om wat oudere spelen eens op ultra resoluties te spelen, zoals Fear en Battlefield 2. Die het overigens perfect deden met mijn x1800xt 512. Maar deze gaat straks terug in dit systeem en houd ik er nog een multiplayer game-systeem aan over.

Ik blijf uiteraard hopen op doorbrekende driver updates daar de 8800gt een heel degelijk beestje is voor zijn geld en ik waarschijnlijk beter af was geweest met het kopen van een 3870 (om er vervolgens nog 1 te bestellen), naar het schijnt doet die het zeer degelijk in crossfire (beter dan 8800gt in SLI) en ook hier geldt weer: ze kosten relatief niks (en op het moment mag ik spreken van een financieel gunstige situatie)

SouLLeSS Bericht Geplaatst op 15-12-2007 Reageer met quote
Senior lid
Quote:
Ik blijf uiteraard hopen op doorbrekende driver updates daar de 8800gt een heel degelijk beestje is voor zijn geld
Daar zou ik niet heel veel hoop op vestigen omdat het ondanks de prestaties een kaart is die al redelijk op zijn top draait denk ik.
Quote:
en ik waarschijnlijk beter af was geweest met het kopen van een 3870 (om er vervolgens nog 1 te bestellen), naar het schijnt doet die het zeer degelijk in crossfire (beter dan 8800gt in SLI) en ook hier geldt weer: ze kosten relatief niks
dat heb ik ook gehoord en is ook zeer interessant. :)

Image
Ronald_13 Bericht Geplaatst op 15-12-2007 Reageer met quote
Enthousiast lid
SouLLeSS schreef:
Quote:
Ik blijf uiteraard hopen op doorbrekende driver updates daar de 8800gt een heel degelijk beestje is voor zijn geld
Daar zou ik niet heel veel hoop op vestigen omdat het ondanks de prestaties een kaart is die al redelijk op zijn top draait denk ik.
Quote:
en ik waarschijnlijk beter af was geweest met het kopen van een 3870 (om er vervolgens nog 1 te bestellen), naar het schijnt doet die het zeer degelijk in crossfire (beter dan 8800gt in SLI) en ook hier geldt weer: ze kosten relatief niks
dat heb ik ook gehoord en is ook zeer interessant. :)

waarom geloof ik dat nu niet? heeft nvidia ooit in de geschiedenis direct een bijhorende driver uitgebracht die alles uit de kaart haalde? Kan ik me niet herinneren. Het gaat niet om de kaart die op max draait, maar hoe de drivers met de kaart omgaan. Driver verbeteringen brengen vaak vele procenten performancewinst met zich mee. Bij quake en doom3 was dat zeker het geval, maar als ik me niet vergis draaide deze ook op opengl.

Maar aan de andere kant, met deze kaart kun je crysis gewoon zonder problemen draaien op very high. Dat zegt al genoeg lijkt me. Bioshock stelt totaal niets meer voor met deze printplaat. En zo oud is dat spel niet eens. (raar toch hoe enkele maanden iets er nog prachtig uitzag, nu dus oerlelijk is. Ik kan me nog ooit herinneren dat F.E.A.R. superdesuper graphics had)

SouLLeSS Bericht Geplaatst op 15-12-2007 Reageer met quote
Senior lid
sinds wanneer is fear een lelijk spel dan? het heeft nog steeds supergrafics alleen niet de nextgen als crysis en cod4...

Image
Ronald_13 Bericht Geplaatst op 16-12-2007 Reageer met quote
Enthousiast lid
SouLLeSS schreef:
sinds wanneer is fear een lelijk spel dan? het heeft nog steeds supergrafics alleen niet de nextgen als crysis en cod4...

De textures zien er goed uit, maar leveldesign is vrij hoekig en recht allemaal.

Nieuw onderwerpNieuw antwoord   

Forum » Games » Probleem met crysis