Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privť berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Cafť
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
OfficiŽle mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Multimedia » 2 geluidskaarten op 1 pc
2 geluidskaarten op 1 pc

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
nijltjetweety Bericht Geplaatst op 27-10-2007 Reageer met quote
Nieuw lid
mijn pc staat op mijn versterker, stereo op pc, pc op tv...
alles aan elkaar
de onboardsoundcard kan in multichannel, maar de ingangen vallen dan weg, daarom '2 geluidskaarten op 1 pc'
ik heb nu weer een dualboot, maar op vista kan ik slechts of de ene, of de andere kaart gebruiken
als ik wil opnemen wat ik hoor, moet ik mijn extra kaart gebruiken voor opnemen, maar al ik afspeel met de interne kaart kan ik enkel opnemen met de interne kaart enzovoort
ik had reeds windows xp, 2000, me, 98
daar kan je de ene kaart gebruiken voor opname, en de andere volledig voor surroundweergave
mijn oude kaart is een 10jarige creative, geen support meer, geen drivers
kan ik met een nieuwe kaart weer 2 kaarten gebruiken, of ligt het probleem aan het nieuwe platform dat vista heet?????

hallo aan iedereen, dit is mijn 1e bezoek aan dit forum
en wat kan ik beter kiezen dan een computergenie?
heeeelp

:?

Mr_JoJo Bericht Geplaatst op 28-10-2007 Reageer met quote
Genie
een onboard en pci geluidsckaart combineren in vista mag geen probleem zijn, mits er drivers zijn voor je kaart

zou wel midipoort op 1 van de twee uitschakelen

Vergoofin der flicke stoobin mit der brk-brk
yubetcha!
Image
nijltjetweety Bericht Geplaatst op 28-10-2007 Reageer met quote
Nieuw lid
er was een creative update van microsoft, maar nu ik een nieuwe schijf heb geplaatst is me opgevallen dat deze update niet meer beschikbaar is via auto updates van windows
alle nvidia updates zijn er wel nog
als ik mijn oude kaart gebruik heb ik alle opnameapparaten, ook de functie "wat u hoort"
alle geluid, of dat nu cd, line in, streaming van internet of wat dan ook kan ik opnemen.
maar als ik de on boardkaart als standaard instel voor afspelen, zijn mijn opnameapparaten van de oude pci kaart weg
waar zitten die dan?

nijltjetweety Bericht Geplaatst op 28-10-2007 Reageer met quote
Nieuw lid
ik heb een herstelpunt gebruikt, alle apparaten zijn terug
maar wat blijft, ook op mijn oude ata-schijf is het volgende:
als ik mijn pci-kaart gebruik voor afspelen, kan ik "wat u hoort" apparaat gebruiken voor opname
als ik de onboardkaart selecteer kan ik enkel opnemen van de line-in en mic van deze kaart, maar met de pci-kaart kan ik niets doen, de apparaten staan wel in de lijst, maar zijn onbruikbaar
dus - of ik heb multichannel op de on-board kaart en geen ingang meer voor opname of afspelen van stereo naar pc
-of ik heb stereogeluid en alle ingangen op mijn pci-kaart, maar geen multichannelgeluid.
alle testgeluiden komen immers via de frontaansluiting, bij gebrek aan drivers waarschijnlijk.
nu is de vraag, moet ik een uitgebreide kaart kopen met veel connectors, of een goedkopere, in combinatie met de on-board?
bestaan er nog kaarten die, "wat u hoort" opnemen, met de on-boardkaart gaat dat niet, ook niet met de vista drrivers
ik heb dan enkel line in en mic

Nieuw onderwerpNieuw antwoord   

Forum » Multimedia » 2 geluidskaarten op 1 pc