Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privť berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Cafť
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
OfficiŽle mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Multimedia » Hd tv, geluid etc
Hd tv, geluid etc

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
Fatal Mind Bericht Geplaatst op 18-08-2007 Reageer met quote
Moderator
Oke, waarschijnlijk krijgen we hier binnenkort zo'n leuke platte 81 cm tv ding geval, en nu zat ik met het volgende probleem.

Die tv zal ongetwijfeld wel een paar aansluitingen hebben voor van alles en nog wat, maar hoe connect ik de boel met een laptop van ongeveer 1 jaar oud

Ik regel dan bv een paar hddvd's of blueray dingen op m'n harde schijf

Beeld kan waarschijnljk wel via een dvi kabel ofzo, maar hoe regelen we het geluid ? er is een 5.1 set van philips dat nu ook gebruik word op de tv via een scart kabel,

Is er uberhaupt iemand die mij nu snapt ? en eventueel een idee heeft ?

Image
ngeersing Bericht Geplaatst op 18-08-2007 Reageer met quote
Senior lid
Je sluit je tv-out van je videokaart aan op je tv en je moet een kabeltje hebben waar aan de ene kant een rode en een witte tulp stekker zit en aan de andere kant zo'n stekkertje als die op een headset zit bijvoorbeeld. Die stop je in je geluidskaart en in de tv of homecinema set

Zo heb je dus beeld en geluid van je laptop op de pc / homecinema set

Fatal Mind Bericht Geplaatst op 18-08-2007 Reageer met quote
Moderator
tja, alleen hebbie dan stereo lijkt me, niet zo mooi als je een hd film zit te kijken

Image
Richard Zomerdijk Bericht Geplaatst op 18-08-2007 Reageer met quote
Enthousiast lid
Als je blueray wilt afspelen (de nieuwe hd standaard), dan moet je een tv hebben met hdmi ingang.

Ook heb je dan een speler nodig (bv de playstation 3) die blueray kan afspelen via de hdmi uitgang.

Groet

Richard
renevanh Bericht Geplaatst op 18-08-2007 Reageer met quote
Beheerder
Als die TV over HDMI beschikt ben je inderdaad direct uit de brand, want zo transporteer je ook je geluid.

Nu zal je laptop waarschijnlijk niet over HDMI beschikken...

Als je laptop over een 5.1 kaart beschikt is het een kwestie van laptop uit -> versterker in (dus de lijn in van je subwoofer zeg maar), maar het kan dat dat om een of andere reden niet mogelijk is.

Even een wild idee:
Je 5.1 setje wordt actief aangestuurd, meestal vanuit je subwoofer. Vanaf daar loopt er naar elke speaker een draad, meestal 2 aderig en dus vergelijkbaar met RCA (aka Tulp, Cinch... allemaal hetzelfde).

Split de 5.1 kabels vanuit je geluidskaart naar losse kabels, koop of maak wat mono RCA sum kabeltjes, plak die er tussen en het zal werken.
Dit is natuurlijk niet de mooiste oplossing, maar het kan... :P

Keyboard not found, press F1 to continue...
Fatal Mind Bericht Geplaatst op 19-08-2007 Reageer met quote
Moderator
aha, oke, nou heb ik ieder geval een optie om het te laten werken, denk dat ik hem laat schieten, maar da's een ander verhaal :P laptop is maar simpel en heeft maar 1 geluids uitgang, en bij m'n eigen pc ga ik het niet doen, hdmi heeft ie ook niet, maar misschien dat er van die kaarten voor te vinden zijn ofzo, bedankt :D

Image
Matel Bericht Geplaatst op 19-08-2007 Reageer met quote
Beheerder
VGA naar DVI verloop ertussen en aansluiten op de TV (eventeel met nog weer een verloopje naar HDMI). En dan een Logitech Z-5500 aansluiten op de laptop en effect op PLII movie zetten ;) Dan heb je toch 5.1 achtig geluid :P

Geduld is een schone zaak...maar je moet er wel de tijd voor hebben
Leuker kunnen we het niet maken...
Nieuw onderwerpNieuw antwoord   

Forum » Multimedia » Hd tv, geluid etc