Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privť berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Cafť
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
OfficiŽle mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Games » Na nieuwe installatie haperen en flikkeren somige games
Na nieuwe installatie haperen en flikkeren somige games

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
01mercy Bericht Geplaatst op 30-07-2006 Reageer met quote
Gevorderd lid
Hallo,

Ik heb mij systeem (xp sp2) opnieuw geinstalleerd (zie eerdere post hardware)

Nu heb ik dat bij CIVCITY ROME en bij STRONGHOLD 2 deze spellen flikkeren (de textures flikkeren van zwart naar normaal). Voorheen gebeurde dit niet.

Mijn videokaart is een geforce fx 5200 64mb, hiervan heb ik de nvidia drivers geinstalleerd. Ik moet momenteel nog forceware installeren maar ik weet niet of dit het verschil gaat uitmaken.

Mercy

P.S.: Directx 9.0 build 0904

-Net forceware proberen te installeren, daarvan zijn de drivers dus ouder dan de standaard geforce drivers dus dat heeft geen zin.

-Drivers opnieuw geinstalleerd.
Wanneer ik nu Sronghold in de "low" mode (lage video specs) speel heb ik nergens last van. Wanneer ik het spel in high video mode speel krijg ik weer hetzelfde probleem.

-Vanuit de "low" mode aanpassing aan de video specs gemaakt en kijken welke invloed hebben. Wanneer ik in een hogere resolutie ga spelen (640x480x24 85Hz --> 1024x768x24 85Hz) onstaan de problemen.

Zou dit kunnen zijn omdat mijn video kaart alleen 4, 8, 16 en 32 bit ondersteund? En dus niet de x24?

-Spel gespeeld op 1024x768x16 85Hz GEEN PROBLEEM

Conclusie het zijn toch de bit settings die 't em doen.

Laatst aangepast door 01mercy op 30-07-2006, in toaal 2 keer bewerkt

-- Pay no deposit and get no return --
Image
Matel Bericht Geplaatst op 30-07-2006 Reageer met quote
Beheerder
Download de nieuwste drivers vanaf www.nvidia.com en installeer deze. Het kan zijn dat nieuwe drivers niet altijd beter resultaat geven op oudere videokaarten. Installeer in dat geval oudere drivers. Installeer tevens directx 9.0c vanaf de site van Microsoft.

Geduld is een schone zaak...maar je moet er wel de tijd voor hebben
Leuker kunnen we het niet maken...
Gevorderd lid
Het waren dus toch niet de bit settings. Bij lagere graphic settings komt het probleem later.

Op een ander forum heb ik gelezen dat hitte ook problemen kan geven. Nu heb ik daar dus even naar gekeken, mijn koelribben kon ik zeg maar niet meer vastpakken zo heet waren ze. Kan dit ook de oorzaak zijn?

Zo ja, hoe kan ik dat controleren? En kan ik gemakkelijk een fan op die ribben plaatsen.

Groet,

Mercy

Image
Gevorderd lid
Heel irritant, ik kon niet direct bij deze drivers komen maar via een omweg.

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_71.89.html

Iedereen die een nvidia fx 5200 heeft gebruik deze drivers en niet de nieuwste. Die geven namelijk problemen.

Groet,

Mercy

Image
Matel Bericht Geplaatst op 30-07-2006 Reageer met quote
Beheerder
Dus het is opgelost nu? :)

Geduld is een schone zaak...maar je moet er wel de tijd voor hebben
Leuker kunnen we het niet maken...
Gevorderd lid
Met de laagste grafische instellingen kan ik gewoon blijven spelen. Met de "recommended" instellingen loopt ie vast. Het flikkeren blijft achterwege. Nu moet ik gewoon ff checken met welke grafische instelling (maximaal) ik kan spelen.

O ja, het uiterlijk van de driver software (display properties-> settings -> advanced) ziet er nu hetzelfde uit als wat ik had toen het spel het wel deed. Voorheen met de nieuwere software zag het er anders uit.

Groet,

Mercy

Image
Nieuw onderwerpNieuw antwoord   

Forum » Games » Na nieuwe installatie haperen en flikkeren somige games