Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Café
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
Officiële mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Multimedia » VCD
VCD

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
Starter Bericht Geplaatst op 26-03-2004 Reageer met quote
Nieuw lid
Hallo, vraagje van een beginneling op dvd/vcd branden.Heb al op diverse forums naar dit item gezocht maar zie door de bomen het bos niet meer.Gevolg is dat ik mijn PC opnieuw moest formatten en installen omdat ik teveel codecs en aanverwante progs heb ingeladen. Heb nu standaard XP Pro( incl alle SP's en updates)draaien en tevens de volgende progs: DVDxCopy, Sonic en allerlaatste versie van Nero kompleet 6316. Voor het overige geen aparte codecs ingeladen.Mijn vraag:Is het mogelijk om van VCD naar DVd te branden, aangezien ik een behoorlijk aantal vcd's heb en ze eigenlijk soort bij soort op dvd wil hebben.Overige specs: NU brander , Lite-on player, 2,4 G, 512 M en genoeg HD ruimte.Bij voorbaat dank voor hulp.
shadow Bericht Geplaatst op 27-03-2004 Reageer met quote
Genie
denk dat je in dat geval het beste de mpeg1 uit de vcd kan halen en proberen om die om te zetten met dvd decrypter,deze maakt er vervolgens vob en ifo files van ,heb ik van een kennis begrepen
Starter Bericht Geplaatst op 27-03-2004 Reageer met quote
Nieuw lid
Bedankt voor advies en hulp en ga dit proberen. Is eigenlijk best de meest logische verklaring en hopelijk lukt het me.
shadow Bericht Geplaatst op 27-03-2004 Reageer met quote
Genie
laat ff weten hoe het gegaan is,ben namelijk niet helemaal zeker of dit met dvd decrypter kan,waar ik wel zeker van ben is dat je de mpeg uit de vcd kan halen en kan converteren naar een formaat van je keuze
misterdownloader Bericht Geplaatst op 08-04-2004 Reageer met quote
Nieuw lid
hallo luitjes,zelf ben ik veel bezig met het omzetten en bewerken van video dus kan jullie uitstekend helpen.voor het omzetten van een vcd naar dvd kan je verschillende shareware programma's gebruiken, zoals een hele bekende spruceup. deze converteerd de film (rechtstreeks van vcd naar vob files) hierbij kan je ook een leuk menu maken met een achtergrond plaatje en leuke knoppen.aangezien je al de nieuwe nero hebt kan ik je aan bevelen om deze te gebruiken. want hier zit namelijk ook al zo'n tool in. start nero smart start op en selecteer links in het menu nerovision. bij dit programma kan je alle films die je hebt (divx xvid mpeg / ac3 mp3 dts wma ) invoegen. nero zal dan de film zelf omzetten naar mpeg2 (vob files en het geluid naar ac3 stereo)je kan kiezen voor het direct branden op dvd schijf maar ook voor een map (prepare) kan je hem met windows media player nog eens controleren voor je het brand. hiervoor ben je wel een dvd plugin voor nodig, hiervoor moet je officieel wel voor betalen maar ik zou zeggen snoop eens rond op het internet (google, kazaalite) en je hebt de codec in een paar minuten. veel plezier en sterkte ermee.laat ff weten of het gelukt is ;)

Met vriendelijke groet,
Mister Downloader
elzetakkie Bericht Geplaatst op 15-04-2004 Reageer met quote
Enthousiast lid
hallo...Ik heb op een ander forum een vraag gesteld...en daar kreeg ik het antwoord dat een dvd nooit in MPEG2 kan maar alleen in MPEG4 wordt geschreven wanneer je dan toch voor MPEG kiest...maar ik kan alleen maar kiezen uit 1 of 2 ?uhhhh.....dit snappik ff niet....groetjes elzetakkie

computers....wat was het leven makkelijk zonder...
Enthousiast lid
Dit had ik eerder op een ander hoofdstuk van dit forum geplaatst....ter aanvullende info......misschien weet hier iemand raad?ik heb dus in avi. gemaakt met studio 8 van pinnacle maar vervolgens in MPEG2 gebrandt op dvd in de beste kwaliteit....vervolgens kan pinnacle ´m nu niet meer lezen, dus ik `m niet meer bewerken, wilde er met die 2e film een combi van maken..nou leest mijn dvd brander mijn dvd-rw wel en m.n pc ook maar ik denk dat ik de film eerst helemaal opnieuw naar mijn camera moet laden en dan terugpompen op de pc om opnieuw in avi. te kunnen bewerken.....Vervolgens heb ik op dezefde manier een dvd gebrand maar die leest een dvd speler niet ...de mijne ..sony.. niet maar ook bij mijn zoon geprobeerd op een volgens hem heel goedkoop ding dat alles speelt watíe niet zou moeten kunnen...grrrr ..die sony home cinema moet alle kunnen en doet´t heel vaak niet....zit nog in de garantie...stop ik die dvd in mijn computer, dan kan´die´m met mediaplayer en met powerdvd spelen...snappér niks van....als jij het nog kunt volgen???b´dankt-elzetakkie

Enthousiast lid
dit kreeg ik als antwoordja okee ik begrijp het geloof ik tja wat die sony dvd speler betreft kan ik helaas niks aan doen,ik hoor dat wel vaker.wat de andere vraag betreft is het verstandig als je zo,n avi hebt en vervolgens converteert naar mpeg2,dat je dan het avi bestand niet overschrijft of weggooit.die mpeg2 kun je inderdaad alleen maar in power dvd of andere dvd software openenals je de avi had bewaard had je die probleemloos aan de 2e film kunnen plakken en er eenverzamelfilm van kunnen maken in mpeg2of je nu de hele handel overnieuw moet doen valt nog te bezien ,ulead heeft een aantal leuke dvd bewerkingsprogrammaatjes waarvan je op de site van http://www.ulead.com wel trials kunt vinden zoals ulead dvd movie factory.ik durf je niet met zekerheid te zeggen of het daarmee lukt,maar zou zeggen probeer het eens

Enthousiast lid
Shadow gaf me deze raad: Re:dvd branden « Antwoord #13 Gepost op: vandaag om 21:12:55 » --------------------------------------------------------------------------------www.helpdeskforum.nl/forum/ind...y;threadid=7021kijk naar het antwoord van misterdownloader.die werkt met mpeg2

Enthousiast lid
Nu is dus mijn laatste vraag (hoop ik) is het nodig dat ik mijn Nero 5.5.9 moet updaten????Misschien weet jij dat, misterdownloader?alvast bedankt!

Nieuw onderwerpNieuw antwoord   

Forum » Multimedia » VCD